10 فروردین 1403 ساعت 2:38

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

بیمه تکمیلی دانشجویی

بیمه تکمیلی دانشجویی

با توجه به توافق بین شرکت بیمه کننده و صندوق رفاه دانشجویان، تمام دانشجویان دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه های سراسری، پیام نور، آزاد اسلامی و غیرانتفاعی از طرح بیمه تکمیلی دانشجویی برخوردار هستند. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با بیمه تکمیلی و بیمه عمر جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

بیمه تکمیلی دانشجویی

با توجه به توافق بین شرکت بیمه کننده و صندوق رفاه دانشجویان، تمام دانشجویان دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه های سراسری، پیام نور، آزاد اسلامی و غیرانتفاعی از این طرح برخور هستند.
مدیر عامل شرکت بیمه در رابطه با این طرح و با تأکید بر این که همه دانشجویان زیر نظر بیمه عمر و حادثه می باشند، بیان کرد ثبت نام در این بیمه تکمیلی (بیمه دانش) اختیاری می باشد.
دانشجویانی که تمایل به استفاده از این بیمه تکمیلی را دارند، می توانند جهت ثبت نام به پایگاه های اینترنتی بیمه دی به نشانی www.dayins.com و www.bimeday.ir و صندوق رفاه دانشجویی به نشانی www.swf.ir و یا حضوری به دفاتر صندوق رفاه دانشجویی در دانشگاه ها مراجعه نمایند.
این صندوق مبلغ حق بیمه ای را که دانشجویان باید بپردازند را به تمام دانشجویان متقاضی وام می دهد و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی آن را در طی اقساط بلند مدت باز پرداخت می کنند.

دانشجویان متاهل نیز می توانند برای خود و افراد تحت تکفلشان از این طرح بهره مند شوند. سقف خدمات و تعهدات شرکت بیمه گر در این بیمه، برای فوت ناشی از اتفاق۱۰میلیون تومان، جراحی های عمومی تا سقف 3 میلیون تومان، جراحی های خاص تا سقف ۵ میلیون تومان، خدمات پاراکلینیکی۳۰۰ هزار تومان، آزمایشگاه ۲۰۰ هزار تومان، دندانپزشکی۲۰۰ هزار تومان و عینک۱۰۰هزار تومان است.

مزایای بیمه عمر دانشجویان

در بیمه عمر دانشجویان می توانند مبلغی را به صورت ماهیانه، سه ماه، شش ماهه، سالیانه و یا یکجا و مدت انتظاری (بیش از 5 سال) پرداخت کنند و ضمن دریافت سرمایه‌ای قابل توجه به عنوان اصل و سود از امتیازات فراوانی برخوردار شوند.
اکثر دانشجویان در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه از بیمه عمر استفاده می کنند و از مزایای آن بهره مند می شوند، اما متأسفانه تعداد کمی از دانشجویان در ایران با این بیمه آشنایی دارند.

بیمه تکمیلی دانشجویی

انواع بیمه عمر

بیمه عمر یا همان بیمه‌های زندگی شامل «بیمه عمر و پس انداز»، «بیمه نوزادان»، «کودکان»، «نوجوانان»، «بیمه عمر جامع زندگی»، «بیمه تمام عمر»، «بیمه عمر زمانی»، «حامی (هزینه های کفن و دفن)»، «بیمه جهیزیه»، «بیمه مهریه» و … می‌باشد. متداولترین بیمه های عمر شامل «بیمه جامع زندگی، بیمه عمر نوزادان، کودکان و نوجوانان و بیمه عمر و پس انداز» می باشد.

مزایای انواع بیمه عمر

مزایای بیمه عمر شامل «دریافت سرمایه ای قابل توجه بعد از طی زمان انتظار که متناسب با میزان پرداختی، سن، شغل، سوابق پزشکی خانواده و میزان سرمایه درخواستی برای فوت می باشد». «دریافت مستمری» که دانشجویان می توانند بجای دریافت سرمایه بالا، درخواست مستمری تا پایان عمر یا با مدت زمان مد نظر تعیین کنند. در صورت فوت ناگهانی شخص، مستمری تا 10 سال اول بعد از پایان قرارداد، به وراث پرداخت می شود.
پرداخت وام بدون ضامن و معرف و مقررات دست و پاگیر، در پایان سال های دوم، چهارم، ششم و … با بازپرداخت سه ماهه، شش ماهه، یک ساله، دو و سه ساله با انتخاب دانشجویان، از دیگر مزایای این بیمه نامه می باشد. همچنین پرداخت هزینه ی بیماری های خاص مثل سکته های قلبی و مغزی، پیوند اعضا، انواع سرطان، جراحی عروق کرونر، فلج اطفال، التهاب مغزی کودکان و … توسط این بیمه نامه انجام می‌شود.

امکان پرداخت حق بیمه بصورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه، سالانه و یا یکجا با انتخاب بیمه‌گر انجام می شود و پرداخت‌ی ها می تواند به صورت الکترونیک (کارت خوان، دستگاه خودپرداز، اینترنت) باشد و یا مراجعه حضوری به هر کدام از شعب بانک های طرف قرارداد با بیمه ایران در سراسر کشور انجام شود.
از مزایای دیگر این بیمه نامه امکان تغییر حق بیمه انتخابی در هر زمان می باشد و در صورت بروز مشکل نقص عضو، فرد بیمه شده از ادامه پرداخت حق بیمه معاف می شوند و در ضمن در صورت فوت عادی علاوه بر اصل، سود مبلغ سرمایه متوفی به وراث انتخابی، پرداخت خواهد شد.

با توجه به قانون بیمه عمر، اگر فرد در اثر حادثه فوت شود، علاوه بر اصل و سود مبلغ سرمایه، تا 3 برابر به وراث انتخابی پرداخت می شود و اگر فرد بیمه شده از ادامه قرارداد پشیمان شود، در هر زمان می تواند به فسخ و دریافت مبلغ باز خریدی درج شده در بیمه نامه بپردازد و یا امتیازات خود را به فرد دیگری انتقال و یا واگذار کند. همین طور نرخ سود این بیمه نامه تا 10 سال اول 18 درصد و بعد از آن 15 درصد می باشد، علاوه بر آن این بیمه نامه از زمان تولد نوزادان تا افراد 65 سالگی قابل صدور است.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا