10 فروردین 1403 ساعت 11:41

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

انواع اقامتگاه‌ های دانشجویی

معرفی انواع اقامتگاه های دانشجویی

اقامتگاه و پانسیون شرایط اقامت بلند مدت را برای مهمانانش فراهم می کند که با داشتن وجه اشتراک، اتحادیه مورد نظرشان متفاوت می باشد. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با تفاوت های اقامت جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

معرفی اقامتگاه

اقامتگاه مکان معینی  برای اقامت طولانی می باشد که فعالیت‌ها و امور شخص (اعم از سکونت و اداره امور) در آن انجام می شود از نظر قانونی زیر نظر اتحادیه مهمانپذیرها فعالیت می نماید البته در کشور ایران بصورت تک جنسیتی فعالیت میکند، یعنی اقامت زن و مرد بصورت همزمان در یک اتاق امکان پذیر نمی باشد.

انواع اقامتگاه های دانشجویی

نحوه انتخاب اقامتگاه

برای انتخاب اقامتگاه در تهران می توان از طریق اینترنت و با استفاده از سایت ها اقدام کرد و یا از آنجایی که اقامتگاه های تهران بیشتر در محدوده مرکزی، میدان انقلاب و  میدان ولیعصر و … واقع می باشد، شما برای گرفتن اتاق در این مراکز می توانید حضوری بعد از دیدن مکان و  یا اینترنتی با دیدن عکس های مربوطه در سایت مورد نظر اقدام نمایید. البته می توانید با شماره مستقیم آنها هم تماس گرفته و اطلاعات مد نظر خود را از قبیل قیمت و تعداد تخت و سوالات مدنظر خود را جمع آوری کنید.

معرفی پانسیون

پانسیون‌ها معمولاً در شهر واقع هستند و معمولا شامل تعدادی اتاق، سالن غذاخوری، کتابخانه و سالن مطالعه و حتی اتاق تلویزیون می باشد پانسیون شرایط اقامت بلند مدت را برای مهمانانش فراهم می کند و از نظر امکانات و تجهیزات مانند سایر هتل ها می باشد و از نظر قانونی فعالیت پانسیون زیر نظر اتحادیه هتل داران می باشد و مجوز پانسیون مانند سایر به صورت تک جنسیتی است.

خوابگاه دانشجویان متاهل

پانسیون متاهلین و یا خوابگاه متاهلین، در ایران فقط برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان متاهل خود این امکان را بوجود آورده اند و کسانی که بچه دارند با آنها سوئیت‌های یک‌خوابه و دوخوابه می‌دهند تا بچه‌ها در راهروها نباشند.

معرفی خوابگاه دانشجویی

خوابگاه معمولاً برای اقامت گروه بزرگی از افراد مرتبط با هم، یا هم صنف طراحی می شود. بیشتر خوابگاه ها به صورت دانشگاه‌ها، کالج‌ها، مدرسه‌های شبانه‌روزی می باشد اما خوابگاه های پادگان‌های نظامی، مجتمع‌های ورزشی، ادارات و شرکت ‌های بزرگ نیز وجود دارد.

خوابگاه خودگردان مکان اقامتی می باشد که تحت نظر وزارت علوم و تحقیقات فعالیت می نماید و با یک یا چند مرکز دانشگاهی قرارداد دارد. البته در جامعه گاهی کلمات خوابگاه و اقامتگاه و پانسیون را بجای هم استفاده می کنند اما بدانیم که هر یک از این کلمات معنی و ویژگی خاص خود را دارا می باشد.

انواع اقامتگاه های دانشجویی

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا