1 اردیبهشت 1403 ساعت 10:08

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

چالش های دانشجویان برای تحصیل در خارج

چالش های دانشجویان برای تحصیل در خارج

تحصیل در خارج مزایای بی‌شماری دارد که به چالش‌های موجود در این زمان ترجیح داده می‌شود. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم‌یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می‌شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با چالش‌های تحصیل در خارج، جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

چالش های تحصیل در خارج

دانشجویانی که به ادامه تحصیل در خارج علاقه مند هستند نگران اتفاقاتی می‌باشند که ممکن است برایشان رخ بدهد. البته برخی چالش های تحصیل در خارج اجتناب ناپذیر می‌باشند، اما دانشجویان متقاضی نباید به این دلیل از هدفشان فاصله بگیرند. چند کشور شناخته شده در دنیا از کیفیت بالای تحصیلات و پژوهش برخوردار هستند هر چند پذیرش در این موئسسات معتبر کار مشکلی می باشد اما دانشجویان به این دلیل نباید مردد شوند و از تصمیم خود صرف نظر کنند. داشتن مطالعات در زمینه ی سفر بسیار متفاوت است با تجربیاتی که دانشجویان از سفر دانشجویی خود به دست می‌آورند. مسائل ذکر شده برای اکثر دانشجویان چالش بشمار می‌آیند، اما تحصیل در خارج مزایای بیشماری دارد که جایگزین این چالش ها می‌شوند.

برخی چالش های تحصیل در خارج

پیش‌داوری

دانشجویان وقتی وارد یک کشور جدید می شوند باید از پیش داوری نسبت به مردم آن کشور پرهیز کنند، زیرا این پیش داوری های نادرست موجب عدم برقراری آن‌ها با دانشجویان دیگر و مردم آن کشور می‌شود. این موضوع در وجه اول به خود دانشجویان مهاجر لطمه وارد می‌کند، بنابراین بهتر است به جای پیش داوری با روحیات همکلاسی‌ها و افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستند آشنا شوند. امکان دارد دانشجویان با روحیات و اخلاق های متفاوت از جاهای مختلف در یک دانشگاه باهم برخورد داشته باشند و حتی امکان دارد که باهم هم خانه شوند، اما برای برقرای یک ارتباط موفق نیاز به گذر زمان می‌باشد و بتوانند با روحیات و خلق و خوهای همدیگر آشنا شوند تا ارتباطی پایدار شکل بگیرد.

 چالش های دانشجویان برای تحصیل در خارج

مسائل مالی

از جدی ترین چالش‌ها که هنگام تحصیل در خارج از کشور دانشجویان با آن روبه رو می شود، فشار مالی می باشد ولی برای مقابله با آن روش هایی وجود دارد. دانشجویانی که نتوانسته اند بورسیه شوند می توانند از وام-های تحصیلی استفاده کنند. دانشجویان این روزها استقبال فراوانی از شغل های نیمه وقت دارند که علاوه بر تهیه مخارج، به آن ها کمک می کند تا بتوانند رابطه‌ی اجتماعی بهتری با مردم کشوری که در آن زندگی می‌کنند داشته باشند.

دلتنگی

اکثر دانشجویان از دلتنگی اذیت می شوند که بیشتر به دلیل بیگانگی فرهنگی این اتفاق می افتد و برای رفع دلتنگی می‌توانند از تماس های روزانه استفاده نمایند. سعی کنند در فرصت‌های مناسب پیش آمده با خانواده و دوستان خود تماس تلفنی برقرار کنند تا کمی از دلتنگی خود رفع شود.

 چالش های دانشجویان برای تحصیل در خارج
از دیگر چالش‌هایی که دانشجویان با آن رو در رو می‌شوند تغییرات در نوع غذاها، آب و هوا می‌باشد. در ماه‌های اول تحصیل خود با مشکلاتی از قبیل رفت و آمد مواجه می‌شوند و همچنین در صورتی که زبان آن کشور را بلد نباشند با مشکلات زبانی نیز دست و پنجه نرم می‌نمایند.

ولی دانشجویان می توانند از این فرصت برای یادگیری زبان، فرهنگ و سنت‌های آن کشور استفاده کنند و بر دانش خود بی‌فزایند. با تمام این تفاسیر امکان دارد دانشجویان به چیزهایی علاقه‌مند شوند که تا آن موقع هیچ میلی به آن نداشته‌اند.
دانشجویان می‌توانند در این سال‌ها از روزهای خود لذت ببرند و با این چالش ها در زمان تحصیل خود در خارج خیلی راحت و پیش پا افتاده برخورد نمایند. این روزها می‌توانند از بهترین سال‌های عمرتان باشد پس نگذارید که این چاش‌ها شما را از اهدافتان دور کند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا