1 اردیبهشت 1403 ساعت 19:19

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

فینگر پرینت چیست؟ (Finger print)

فینگر پرینت چیست؟ (Finger print)

اثر انگشت اثری از سایش شیارهای پایانه انگشت است. با توجه به اینکه هیچ دو انسانی اثر انگشت مشابه ندارند، می‌توان از این اثر برای شناسایی افراد بهره‌برد.
اثر انگشت برجستگی‌های بسیار ریز (قابل رؤیت با چشم غیره مسلح) است که در لایه اپیدرم پوست قرار دارد و فقط در کف دست‌ها و پاها است که برای انگشت نگاری تنها بند آخر انگشتان دست را مورد مطالعه قرار می‌دهند. و به علت ترشحات چربی زیر پوست این آثار انگشت بر اجسام صاف قرار می‌گیرد که همچنین برای وضوح آن می‌توان از پودری استفاده کرد که جذب این چربی‌ها شده و آنها را به صورت واضح نمایان سازد.

این روش در تعیین هویت از دقت ۱۰۰٪ برخوردار بوده و حتی در دوقلوهای یکسان (تک‌تخمکی) نیز اثر انگشت متفاوت است. به گونه‌ای که امکان شباهت دو اثر انگشت ۶۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰/۱ (یک شصت و چهار میلیاردم) می‌باشد.
ایجاد اثر انگشت یک صفت ارثی- محیطی است که هر عامل قبل از تولد می‌تواند بر آن اثر گذارد مانند فشارهای روحی و روانی بر مادر و حتی فشاری که نوزاد وقت تولد متحمل می‌شود. اثر انگشت کمی پس از تولد کاملاً تثبیت شده و غیر قابل تغییر است.
اثر انگشتان یک دست یا دو دست هیچ شباهت یا رابطه‌ای با هم ندارند به همین دلیل در تشخیص هویت و انگشت نگاری از همه انگشتان دو دست نمونه برداری می‌شود.

 فینگر پرینت چیست؟ (Finger print)

حسگر اثر انگشت

امنیت کامپیوتر کسب و کار امر بسیار جدی است. این که شما در حال تلاش برای محافظت از اطلاعات با ارزش شرکت ها هستید ، و یا فقط می خواهید عکسهای شخصی خودرا دور از چشم کاوشگر حفظ کنید، فقط با استفاده از یک رمز عبور کافی نیست. حسگر اثر انگشت دستگاه لپ تاپ ویژه بیومتریک است که محدودیت های دسترسی به یک کامپیوتر مبتنی بر اثر انگشت ساخته شده است. این اسکنر یک راه بسیار خوبی برای بهبود امنیت و به طور کلی بسیار ارزان می باشد.

 عملکرد حسگر اثر انگشت

عملکرد حسگر اثر انگشت به رمز در آوردن اثر انگشت شخص به عنوان یک کد تخصصی است که کامپیوتر شما می تواند اثر انگشت را به عنوان passcode تشخیص دهد. هنگام استفاده از حسگر اثر انگشت، شما باید برای تنظیم یک (یا چند) کاربران مجاز ایجاد کنید و هر یک باید، اسکن اثر انگشت خود را تعریف نمایند، به طوری که اسکنر بتواند آنها را به عنوان یک کاربر مجاز تشخیص دهد. هنگامی که اثر انگشت رمزگذاری شده است، شما قادر خواهید بود به سادگی به محل مالش انگشت را لمس نمایید و وارد سیستم خود شوید.

این فناوری در اکثر سیستم ها و لپ تاپ های جدید موجود است و کاربرها برای امنیت بالاتر سیستم خود از آن استفاده می‌کنند.
برگرفته از

http://forum.freedownload.ir/thread-257768.html

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا