10 فروردین 1403 ساعت 2:23

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

مصرف خوراکی های مناسب در زمان امتحانات دانشجویان

مصرف خوراکی های مناسب در زمان امتحانات دانشجویان

دانشجویان می‌توانند برای اینکه امتحانات خود را به خوبی بگذرانند از تغذیه‌ی مناسب که عاملی بسیار مهم می‌باشد، کمک بگیرند. در زمان امتحانات دست رنج تلاش دوران تحصیلی خود را می‌گیرند و این ایام در آینده آن‌ها بسیار تاثیرگذار می‌باشد. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با مصرف خوراکی های مناسب در زمان امتحانات جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

منع غذایی فست فودها در ایام امتحانات

دانشجویان در طول ایام امتحانات به دلیل ایجاد دوره ای آرام بخش بهتر است فست فودها را از غذاهای خود حذف نمایند. در این دوران بهتر است از غذاهای خانگی که از مواد تازه و سالم تهیه می‌شود استفاده کنند. دوران امتحانات زمان مناسب برای دانشجویانی که قصد گرفتن رژیم دارند و متمایلند که چاق یا لاغر شوند نمی‌باشد. این برنامه رژیمی را به بعد از ایام امتحانات موکول کنند.

 مصرف خوراکی های مناسب در زمان امتحانات دانشجویان
در ایام امتحانات بهتر است از خوردن مواد غذایی جدید خودداری شود، زیرا در بعضی مواقع امکان دارد بدن شما به مواد غذایی که جدید می‌باشد و اطلاعی درباره‌ی آن ندارید حساسیت نشان دهد، در نتیجه باعث می‌شود که دانشجویان ایام امتحانی خوبی را سپری نکنند.

گنجاندن تمام وعده های غذایی در وعده های روزانه

تمام گروه های غذایی لازم مانند نان و غلات، پروتئین، گوشت، حبوبات، لبنیات و … را در وعده های غذایی خود بگنجانید. دانشجویان می‌توانند با مصرف روزانه این مواد و تصحیح در برنامه غذایی روزانه‌ی خود در ایام امتحانات روحیه بهتری را در درس خواندن برای خود ایجاد نمایند.

دورریختن غذاهای مانده

دانشجویان می‌بایست عادات غذایی نامناسب مانند مصرف مواد غذایی مانده را ترک نمایند. دانشجویان باید بدانند این کار اشتباه می‌باشد و استفاده مواد غذایی که بیش از 48 ساعت مانده است آسیب بسیاری که به بدن او وارد می‌کند. پس در نتیجه بهتر است دانشجویان چه در این ایام چه در روزهای عادی از مصرف مواد غذایی مانده خودداری نمایند و به جای آن از مواد غذایی سالم و تازه استفاده نمایند.

اهمیت مصرف صبحانه در زمان امتحانات

مصرف صبحانه در این ایام فراموش نشود، دانشجویانی که بدون مصرف صبحانه به جلسه امتحان می‌روند امکان دارد افت قند خون پیدا کنند و نتوانند با تمرکز بالا و دقت بسیار به سوالات امتحانی پاسخ دهند.
دانشجویانی که بیشتر دچار استرس و اضطراب می‌شوند، می‌توانند از کربوهیدرات های ساده استفاده کنند. حتما قبل از شروع امتحان وعده غذایی خود را کامل میل کنید تا دچار افت قند نشوید، می‌توانید از قند ساده نیز استفاده نمایید.

منع مصرف زیاد مایعات

دانشجویان می‌بایست از مصرف زیاد مایعات در قبل امتحان خودداری نمایند زیرا دچار دردسر می‌شوند. اما استفاده از غذاهایی گرم مانند املت و نیمرو به دلیل داشتن کلسیم و انرژی بالا می‌توانند در روند تمرکز بالا جهت پاسخ به سوالات امتحانی تاثیر مطلوبی بگذارند.

 مصرف خوراکی های مناسب در زمان امتحانات دانشجویان
زمان مناسب جهت مطالعه دانشجویان اول صبح می‌باشد پس بهتر است برای بیدار شدن در صبح زود شب‌ها زود بخوابند تا راحت تر و با ذهنی باز بیدار شوند. داشتن خواب کافی در زمان امتحانات امری مهم برای دانشجویان می‌باشد. خواب کافی در شب 8 ساعت کامل می‌باشد که در نگه داشتن انرژی دانشجویان بسیار موثر می‌باشد.

تاثیر شکلات در جلسه امتحان

شکلات تلخ و شیرین در افزایش قند خون بسیار موثر می‌باشد و دانشجویان می‌توانند در این دوران از شکلات استفاده نمایند تا دچار افت قند خون نشوند. همچنین دانشجویان می‌توانند برای تامین قند خون از خرما، شیر، کشمش و مواردی که دارای قند طبیعی هستند نیز استفاده نمایند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا