10 فروردین 1403 ساعت 4:53

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

روش های نگهداری لوازم برقی توسط دانشجویان خوابگاه

روش های نگهداری لوازم برقی توسط دانشجویان خوابگاهی

روش های استفاده درست از لوازم برقی و تمیز نگه داشتن آن همیشه باعث نگرانی افراد بوده است. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با روش های نگهداری لوازم برقی، مطالب مفیدی جهت استفاده دانشجویان خوابگاهی ارائه گردد.

روش استفاده درست از لوازم برقی

برخی لوازم برقی، جزئی از لوازم خانه می باشند مثل: یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و… و برخی لوازم برقی هستند که استفاده از آنها الزامی نمی باشد مانند مایكروویو، چای‌ساز، آبمیوه‌گیری و… . اما در هر صورت می بایست نکات ضروری نگهداری از لوازم برقی را در نظر بگیرید. هیچ گاه موتور و بدنه لوازم برقی را نشویید زیرا بسیار خطرناک می باشد و شاید باعث برق گرفتگی فرد شود. در هنگام باز و بسته کردن لوازمی چون آبمیوه گیری طوری باز و بسته کنید که قطعات درست سرجای خود قرار بگیرد. هرکدام از لوازم برقی طرز قرارگیری و نگهداری مختص به خود را دارند.

یخچال و فریزر

هیچ گاه موتور و پشت یخچال و فریزر را با آب نشویید و با دستمال خشک یخچال را تمیز کنید اما می توانید کشوها و طبقه های یخچال و فریزر را تمیز کنید و هنگامی که خشک شد همه چیز را در جایشان بگذارید و تا زمانی که مرطوب هستند به برق وصل نکنید. ناگفته نماند که یخچال را باید در جای خشک قرار دهید.

 ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی را در جایی قرار دهید كه قسمت موتور و پشت آن با آب تماس پیدا نکند. ضمناً ماشین را جایی که کاملاً تراز باشد قرار دهید تا در زمان کار کردن ماشین از تکان خوردن آن جلوگیری شود. زمان تمیز کردن لباسشویی و خالی کردن فیلتر ماشین را از برق بکشید.

اجاق گاز و مایكروویو

برخی اجاق گازها با برق کار می کنند و برای استفاده از فندک اجاق، باید به برق متصل باشد پس هنگام تمیز کردن گاز بر روی آن آب نریزید و به جای آن از مقداری جوش شیرین و آب یا شوینده های چربی زدا استفاده کنید.

یکی از روش های خوب پاک کردن چربی داخل مایكروویو: آب لیمو ترش را در ظرف آبی بریزید و 10 دقیقه داخل مایكروویو قرار دهید تا بجوشد و بخار آن لكه‌های چربی را از بین می برد و باعث تمیز شدن مایکروویو می شود و بعد شما می توانید با یک پارچه تمیز و خشک آنرا تمیز کنید و هم می توانید با استفاده از دستمال و لیمو ترش تازه یا الکل داخل دستگاه را تمیز کنید. هیچگاه از اسكاچ و سیم ظرفشویی استفاده ننمایید.

 روش های نگهداری لوازم برقی توسط دانشجویان خوابگاه

آبمیوه‌گیری و چرخ گوشت

بدون در نظر گرفتن اینکه فرزند شما بزرگ شده آبمیوه‌گیری و چرخ گوشت را از فرزندتان دور کنید و برای اینکه این لوازم مدت بیشتر و بهتر برایتان کار کند طولانی مدت از آن ها استفاده نکنید.
گوشت را به تکه های کوچک تبدیل کنید بعد وارد چرخ گوشت کنید و گوشت ها را به زور وارد چرخ گوشت نکنید. سبزی ها را قبل از قرار دادن در چرخ گوشت کاملاً خشک کنید زیرا ممکن است آب آن وارد موتور شود و دستگاه آسیب می بیند.
میوه های درشت را در آبمیوه گیری نریزید و دستگاه هایی که دارای ظرف تفاله هستند را بعد از گرفتن دو لیوان آبمیوه محفظه را خالی کنید و کار را ادامه دهید. برای تمیز کردن آبمیوه‌گیری از آب ولرم استفاده کنید چون چرب نیست.

پلوپز و آرام پز

وقتی کارتان با این دستگاه ها تمام شد دیگ آن باید با آب و مواد شوینده شسته شود اما قسمت های برقی دستگاه را با دستمال مرطوب یا مقداری سرکه تمیز کنید.

سماور برقی و چای ساز

برای تمیز کردن این وسیله ها؛ مقدار یکسانی آب و سرکه در سماور برقی و چای ساز جرم گرفته بریزید و اجازه دهید بجوشد و کم کم جرم دستگاه از بین برود.
در نظر داشته باشید زمانی که لوازم برقی تان درست کار نمی کند خودتان شروع به تعمیر آن نکنید و آنرا در اختیار افراد فنی قرار دهید و برای بهتر ماندن و بهتر کارکردن لوازم برقی هنگام شب و در زمان اوج مصرف برقتا حد امکان از لوازم برقی استفاده نکنید خصوصاً وسایلی که مصرف برق آن ها بالا می باشد.

 روش های نگهداری لوازم برقی توسط دانشجویان خوابگاه

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا