10 فروردین 1403 ساعت 10:29

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

خواب مورد نیاز دانشجویان در زمان کنکور

خواب مورد نیاز دانشجویان در زمان کنکور

هر دانشجویی متناسب با سیستم بدنی خود، زمان خواب و بیداری خود را مشخص می‌کند. این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با خواب مورد نیاز در زمان کنکور جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

با توجه به تاثیرات خواب در زندگی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که کم‌خوابی و بی‌خوابی صدمات جبران ناپذیری از جمله کاهش توان یادگیری و تمرکز، سخت بلند شدن از خواب و چرت زدن در طول روز، احساس خستگی، بی‌حوصلگی، بدرفتاری،

افزایش حساسیت‌پذیری، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و در نهایت احتمال افزایش بیماری در بدن دانشجویان را در پی دارد.

 خواب مورد نیاز دانشجویان در زمان کنکور

در سنین مختلف نیاز به خواب افراد متفاوت می‌باشد. زمان خواب در نوزادان بسیار بیشتر می‌باشد، که از 24 ساعت شبانه روز را 20 ساعت در خواب به سر می‌برند. نیاز به خواب با افزایش سن افراد به مرور زمان کمتر می‌شود و این نیاز در دوران نوجوانی به 8 ساعت خواب در شبانه روز کاهش می‌یابد که البته این نیاز در افراد مختلف متفاوت می‌باشد. هر دانشجویی متناسب با سیستم بدنی خود، زمان خواب و بیداری خود را مشخص می‌کند و متناسب با آن فعالیت روزانه خود را افزایش داده و از شدت آن در شب می‌کاهد و به استراحت می‌پردازد. یکی از مهمات زندگی هر دانشجویی خواب درست و به موقع می‌باشد، مخصوصا دانشجویانی که زمان کنکور و یا امتحان آن ها می‌باشد که فعالیت فکری انجام می‌دهند. خواب مناسب دانشجویان موجب تقویت سیستم ایمنی بدن، ترمیم نورون‌ها و محافظ از سیستم عصبی، ساماندهی یادگیری و تقویت حافظه‌ی آن‌ها می‌شود.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا