9 فروردین 1403 ساعت 15:53

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

مزایا و معایب تلفن همراه برای دانشجویان

مزایا و معایب تلفن همراه برای دانشجویان

در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با مزایا و معایب تلفن همراه بر دانشجو، مطالب مفیدی جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

دانشجو و استفاده از تلفن همراه

طبق مطالعات نشان دهنده در این زمینه، فناوری فوق یک ابزار کارآمد در زمینه تدریس و آموزش می باشد، اکثر مردم از آن تنها برای کارایی بیشتر استفاده می کنند.

مواردی که دانشجویان از تلفن همراه استفاده میکنند

سهولت در کارها
سرعت بخشیدن به امور
ارتباطات بهتر و آسانتر
سرعت دسترسی به اطلاعات
بهتر و راحت تر  و مطالعه 

 مزایا و معایب تلفن همراه برای دانشجویان

ارتباط با دیگران:

با توجه به اینکه در گذشته ارسال پیام با استفاده از پرندگان، دود و … انجام می شد امروزه زمان آن گذشته امروزه هر دانشجو می تواند با داشتن یک گوشی همراه به آسانی با دیگران ارتباط برقرار کند و مشکل فاصله ها حل شود و هر فرد با وجود کیلومترها فاصله بتواند صدای  فردی دیگر را بشنود و با او صحبت کند و برایش متنی در قالب پیامک تایپ کند تا بتواند پیغام خود را به مخاطب برساند که این مقوله کمک شایانی به بشریت کرده است.

مزیت های تلفن همراه در زندگی بشر:

راحت ترین و ارزان ترین راه برای ارتباط با تمام دنیا
با تلفن همراه و دسترسی به سایت ها بدون نیاز به کامپیوتر
به کمک این فناوری می توانید به راحتی فیلم تماشا کنید یا حتی بازی کنید
با این تکنولوژی می توانید از شبکه ها در دنیا بدون نیاز به کامپوتر استفاده کنید و مطالب به اشتراک بگذارید
این فناوری موجب شده تا تلفن همراه جایگزین مناسبی با کامپیوترهای سنگین و بزرگ شود.

استفاده های مختلف تلفن همراه:

در زندگی روزانه می توان استفاده های گوناگونی از تلفن همراه کرد مثل گوش دادن به موسیقی، تماشای تلوزیون یا ویدیو، بازی کردن، برقراری تماس، ارسال پیامک و … که هرکدام آن بدون تلفن همراه نیاز به دستگاه های مختلف دارد که با این فناوری راه حل این نیازها در یک دستگاه خلاصه شده است. در دنیای رو به پیشرفت امروزه عدم داشتن تلفن همراه یک ضعف محسوب می شود.

 مزایا و معایب تلفن همراه برای دانشجویان

تلفن همراه  بزرگترین کمک برای مواقع ضروری 

هر لحظه ممکن است مشکلاتی برای مردم به وجود بیاید و آن حوالی فردی برای کمک نباشد حل کردن مشکل در این صورت دشوار می شود. مثلاً خودروی شخصی در جاده دچار مشکل شود یا تصادف کند می تواند با استفاده از تلفن همراه تماس بگیرد و از کسی کمک بخواهد و به روشی عالی مشکل را حل کند اما تلفن همراه گاهی هم مشکلاتی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 مزایا و معایب تلفن همراه برای دانشجویان

اعتیاد و وابستگی به تلفن همراه:

امروزه یکی از مشکلات اعتیاد به تلفن همراه می باشد که در برخی کشورها کلینیک ترک اعتیاد موبایل ساخته شده است. ما روز به روز به تلفن همراه وابسته تر می شویم و این باعث می شود که اگر به آن دسترسی نداشته باشیم احساس نگرانی و ناراحتی می کنیم. از نظر روان شناسی وابستگی به گوشی موجب آسیب روابط اجتماعی و خانوادگی می شود.

 گم شدن یا سرقت تلفن همراه:

نگهداری همه ی اطلاعات بر روی گوشی به ما کمک می کند و اتفاق خوبی است که همه چیز را با خود داشته باشیم اما به این هم فکر کنید شاید گوشی مورد سرقت قرار بگیرد یا گم شود در این صورت چه بلایی به سر اطلاعات محرمانه و عکس و فیلم های شخصی شما می آید یا اطلاعات بانکی و ایمیل شخصی یا ایمیل مربوط به یک شرکت و یا جزوات و مطالب درسی یا کتاب در حال ویرایش که ممکن است لو رفتن و از دست دادن آن هم باعث خسارت شود. همه جزو مشکلاتی است که توسط گوشی ایجاد شده است.

موبایل و حواس پرتی دانشجو:

از بزرگ ترین عواملی که موجب بالا رفتن آمار تصادف می شود می توان به تلفن همراه اشاره کرد که در اکثر کشورها استفاده از آن خلاف قانون و مقررات می باشد.

احتمالا نیاز به استفاده از گوشی برای ارسال یک پیغام ضروری و یا تماس فوری برای هر دانشجو پیش می آید که انجام این کار باعث از بین رفتن تمرکز می شود و این حواس پرتی شاید در برخی مواقع باعث تصادف و یا از دست دادن جان فردی شود.

موبایل و ایجاد مشکلات دانشجویی:

امروزه شبکه های اجتماعی مختلفی وجود دارد و هر دانشجویی می تواند در آن صفحه ای داشته باشد و عضو آن شود، ولی با وجود امنیت نداشتن شبکه های مجازی باز هم امکان دارد فریب دیگران را بخورند و از آن ها کلاهبرداری شود که این یک مشکل اساسی می باشد که باعث هنجار در دانشجو و جامعه می شود.

این تکنولوژی بین دانشجویان به یک وسیله ارتباط اجتماعی تبدیل شده به صورتی که بعضی از آنها هویت خود را در گرو تلفن همراه می دانند و به نوعی خود را در آن تعریف می کنند. دانشجو وضعیت اجتماعی خود را با انتخاب زنگ تلفن همراه، صفحه نمایش آن و آهنگ‌هایی که داخل آن ذخیره می‌کنند، پیامک‌هایی که ارسال می‌نمایند و… به دیگران نشان می دهد. از طرفی مراکز آموزشی نگران استفاده بدون ضابطه و انتشار مسایل غیراخلاقی از طریق تلفن همراه دانشجویان را دارند. آن ها بعضی مسایل تلفن همراه را تضعیف بنیان خانواده و کاهش ارتباطات چهره به چهره و رودرروی اعضای خانواده می دانند. بالطبع اثرات مخرب بدون برنامه ریزی و بدون هدف تلفن همراه را میتوان به فراهم شدن به ایجاد استرس و فشار روانی بر دانشجو بیان کرد تا جایی که بر سلامت فیزیکی آن ها تاثیر می گذارد و باعث ایجاد مشکلات رفتاری و اجتماعی می شود. با توجه به این مسائل دانشجو می توانید تصمیم بگیرید چگونه از تلفن همراه خود استفاده کنید.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا