1 اردیبهشت 1403 ساعت 18:34

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

آشنایی دانشجویان در حال تحصیل با چند شغل مناسب

آشنایی دانشجویان در حال تحصیل با چند شغل مناسب

بسیاری از شغل ها به سرمایه ی اندکی نیاز دارند و یا حتی بدون هیچ‌گونه سرمایه و مکان اداری می توان یک شغل را ایجاد کرد. دانشجویان با کارآفرینی می توانند علاوه بر ایجاد ارتباط‌های با ارزش، به کسب درآمد بپردازند. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم‌یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می‌شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه آشنایی دانشجویان با چند شغل جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

معرفی چند شغل به دانشجویان در حال تحصیل

آیا می دانید شرکت‌هایی از قبیل مایکروسافت، دل، نپستر و فیس‌بوک توسط دانشجویان تأسیس شده است؟ و این شرکت ها در ربع قرن گذشته از جمله شرکت هایی بودند که تغییراتی بزرگی در بازار ایجاد کرده اند. همه‌ی دانشجویان مارک زاکربرگ نیستند ولی بدون شک می توان شرایط کسب و کارهای کوچک را در دانشگاه فراهم کرد. بسیاری از شغل ها به سرمایه ی اندک نیاز دارند و یا حتی بدون هیچ‌گونه سرمایه و مکان اداری می توان شغلی را ایجاد کرد. دانشجویان با کارآفرینی می توانند علاوه بر ایجاد ارتباط‌های با ارزش، به کسب درآمد بپردازند و از این طریق شهریه، خورد و خوراک و کتاب‌های درسی گران قیمت خود را تأمین کنند.

  • مشاور IT

فناوری اطلاعات کاری است که با وجود سال ها تجربه فرد نمی تواند به او کمک کند ولی دانشجویان جدیدترین فناوری ها را می شناسند و عموماً مهارت های جدید در این حوزه دارند. دانشجویانی که اعتماد به نفس بالایی ندارند و نمی توانند خود را به عنوان مشاور IT به دیگران معرفی کنند، می توانند به آشنایان خود بگویند که اگر مشکلات کامپیوتری دارند و از فناوری سررشته ندارند، از آن ها کمک بگیرند.

  • مشاور شبکه‌های اجتماعی

اکثر دانشجویان علاقه زیادی به شبکه‌های اجتماعی دارند و با علم و دانش در این زمینه می توانند به شرکت ها مشاوره دهند و آن ها را به کانال هایی معرفی کنند تا بتوانند پیام‌ ها و تبلیغاتشان را در آنجا ارسال کنند.

  • طراحی گرافیکی

در طراحی گرافیک دانشجویانی که خلاقیت ذهنی بالایی دارند موفق‌تر می‌باشند و این رشته متکی به سال ها تجربه نمی باشد. دانشجویان رشته طراحی می توانند با قرار دادن اثرات هنری خود در وب سایت، کار خود را آغاز نمایند.

 آشنایی دانشجویان در حال تحصیل با چند شغل مناسب

  • طراحی وب سایت

اکثر دانشجویان کامپیوتری مجبور هستند، وب سایت طراحی کنند و خیلی از آن‌ها این کار را برای گروه یا انجمن دانشجویی، هم دانشگاهی‌ها یا برای وبلاگ شخصی خود انجام می‌دهند. دانشجویان می توانند از طریق این سایت ها وارد بازار کار شوند.

  • عکاسی

با رشد شبکه های اجتماعی برقراری ارتباط در سراسر دنیا با استفاده از تصویر انجام می شود. بنابراین مفهومی بودن تصویر نقش اساسی دارد و عکاس های آماتور فراوانی وجود دارند با پیشرفت فناوری، این عکاسان می توانند عکس هایی با کیفیت بالاتر بگیرند.

 آشنایی دانشجویان در حال تحصیل با چند شغل مناسب

  • تدریس خصوصی

تدریس خصوصی یکی از بهترین روش های کسب درآمد برای دانشجویان می باشد، دانشجویان می توانند با دانش کافی که در یک رشته دارند به تدریس خصوصی بپردازند.

 آشنایی دانشجویان در حال تحصیل با چند شغل مناسب

  • طرح‌های علمی و صنعتی دانشگاه

استادان از برخی دانشجویان با توجه به قابلیت هایشان در طرح های علمی و صنعتی کمک می گیرند و این کار موجب به دست آوردن درآمد و تجربه کاری دانشجویان می شود.

  • اپراتوری سایت

اپراتوری و مدیریت سایت‌های اینترنتی از راه دور از مناسب ترین کارهایی می باشد که دانشجویان می توانند به استقبال آن بروند، زیرا این شغل دردسر کمتری دارد و در طول روز می توانند چند ساعت از وقت خود را به آن اختصاص دهند.

  • کار در کارگاه‌های صنعتی

بعضی از دانشجویان برای کسب درآمد مجبور می شوند به شغل هایی روی بیاورند که با رشته‌ی آن‌ها هماهنگی ندارد. به طور مثال کارگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌‌ها از شغل هایی می باشند که دانشجویان در تعطیلات به آن روی می آورند. کسب و کاری که در دانشگاه شروع شود می تواند یک حرفه واقعی باشد با مزایا و معایب واقعی و شروعی برای رشد یک شغل، بعد از فارغ‌التحصیلی می باشد

  • بازاریابی

دانشجویان می توانند با خرید یک پنل پیامکی و زدن پیامک برای محصولات غذایی، مسکن، نرم افزار و … بدون صرف زمان زیاد بازاریابی کنند و پول دریافت نمایند.

  • پخش کارت تبلیغاتی

دانشجویان می توانند چند هزار تراکت از چاپ خانه‌ها و مراکز تبلیغاتی دریافت کنند و به پخش آن در مناطق پر رفت و آمد بپردازد و از این طریق برای خود در آمد کسب کنند.

  • نگهبانی شبانه

نگهبانی شیفت شب ساختمان‌ها و مجتمع‌ها، بیمارستان و پارک و سایر مکان‌ها می تواند برای دانشجویان مناسب باشد، زیرا می توانند بعد از اتمام کلاس به محل کار خود بروند و درآمدی حدود ۸۰۰ هزار تومان به طور ماهانه دریافت نمایند.

  • کار در کافی شاپ و رستوران

کارفرمایان رستوران ها و کافه ها بیشتر تمایل دارند دانشجویان را برای این کار استخدام کنند.

دانشجویان می‌توانند به وسیله ی پذیرش انجام مقاله‌نویسی و پایان‌نامه‌نویسی و سایر کارهای دانشجویی، درآمد خوبی کسب کنند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا