6 اردیبهشت 1403 ساعت 17:44

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

رازهای موفقیت دانشجویان در مصاحبه شغلی

رازهای موفقیت دانشجویان در مصاحبه شغلی

بهتر می‌باشد دانشجویان وقتی می خواهند وارد بازار کار شوند نکاتی را در مصاحبه شغلی در نظر داشته باشند تا بتوانند میزان موفقیت خود را بالا ببرند. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم‌یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می‌شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با رازهای موفقیت در مصاحبه شغلی جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

 رازهای موفقیت دانشجویان در مصاحبه شغلی

نکات مهم در مصاحبه شغلی دانشجویی

بهتر می‌باشد دانشجویان وقتی می خواهند وارد بازار کار شوند نکاتی را در مصاحبه شغلی در نظر داشته باشند تا بتوانند میزان موفقیت خود را بالا ببرند.

به موقع حضور داشتن

ممکن است دانشجویان با دیر رسیدن فردی خودخواه، بی‌نظم و گستاخ در نظر کارفرما جلوه کنند، بنابراین برنامه ریزی و تلاش کنید که به موقع حضور پیدا کنید، درغیر این‌صورت تأخیر شما نشان دهنده بی‌نظمی شما به حساب می‌آید. همان‌گونه که مصاحبه کننده برای شما وقت گذاشته است تا شما بتوانید فرصتی عالی برای یک مصاحبه‌ی شغلی داشته باشید، شما هم  برای این وقت ارزش قائل شوید و به موقع حاضر شوید.

 رازهای موفقیت دانشجویان در مصاحبه شغلی

پوشیدن لباس مناسب

دانشجویان برای رفتن به مصاحبه شغلی بهتر است متناسب با محیط کار، لباس خود را انتخاب کنند. برای حفظ احترام بهتر می‌باشد نسبت به محیط یک لباس رسمی و متناسب با محیط بپوشید. زمانی که یک مصاحبه شغلی مهم در پیش رو دارید برای جلب توجه کارفرما بهتر است، لباس‌های بسیار مرتب و رسمی به تن کنید.

دست دادن در مصاحبه

دست دادن عمل متقابل می‌باشد و یکی از اصول برقراری ارتباط در مصاحبه است که بین دو فرد غریبه صورت می‌گیرد. اگر هنگام دست دادن، دست طرف مقابلتان را محکم یک یا دو بار فشار دهید و بعد رها کنید، این عمل خوش اخلاقی شما را نشان می دهد و به سرعت احساس خوبی بین دو نفر برقرار می شود. اما اگر شل و بی روح دست دهید، شاید این امر موجب ناراحتی مصاحبه گر شود و قبل از فرصت هرگونه آشنایی نسبت به شما احساس بدی پیدا کند. در هر آداب و معاشرت آرامش دادن به اطرافیان بسیار مهم است.

 رازهای موفقیت دانشجویان در مصاحبه شغلی

در مصاحبه دوبار تشکر کنید

در پایان زمان مصاحبه به یاد داشته باشید که از کارفرما به خاطر گذاشتن زمان و فرصتی که در اختیار شما قرار داده شده است، تشکر کنید. برای مثال شما می‌توانید با به موقع رسیدن خود به کارفرما بفهمانید برای وقتی که در اختیار شما قرار داده است ارزش قائل هستید و متوجه این موضوع هستید.

از کارفرمای قبلی خود بدگویی نکنید

مخالفت و بدگویی از کارفرمای قبلی خود کاملاً از ادب و احترام دور می باشد و این رنجش و ناراحتی دیگران را به همراه می‌آورد. در ضمن، این مصاحبه بین شما و شرکت فعلی می باشد نه شرکت ها و افراد دیگر. بنابراین نیازی نیست شما کارفرمای قبلی خود را برای مصاحبه گر توصیف نمایید، زیرا این موضوع به او مرتبط نمی باشد.

دروغ نگویید

در زمان مصاحبه سعی نکنید با دروغ و شاخ و برگ دادن به بعضی موضوع‌ها، بتوانید نظر فرد مصاحبه کننده را جلب کنید، زیرا انسان‌های محترم و بااعتماد به نفس نیازی به دروغ گفتن ندارند.

در نهایت:

شاید رفتارهای صحیح هیچ وقت به چشم نیایند، اما نتیجه‌ی آن عموماً دیده می شود.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا