1 اردیبهشت 1403 ساعت 9:06

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

مراحل اصلی مورد نیاز دانشجویان برای شروع کسب و کار

مراحل اصلی مورد نیاز دانشجویان برای شروع کسب و کار

دانشجویان می بایست برای اینکه بتوانند به کارآفرینان موفقی تبدیل شوند، تمام افکارشان را به سمت ایده های بزرگ سوق دهند. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم‌یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با شروع کسب و کار جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

مراحل اصلی مورد نیاز برای شروع کسب ‌و کار

کسب و کار دانشجویی

•    فرصت ها را تشخیص دهید:

دانشجویان می بایست برای اینکه بتوانند به کارآفرینان موفقی تبدیل شوند، تمام افکارشان را به سمت ایده های بزرگ سوق دهند. در اولین قدم باید فرصت ها را شناسایی کنند، اکثر کسب و کارهای موفق با یک فکر شروع می شوند، فکر درباره ی نیازی در جامعه که تا الان برآورده نشده باشد.

یک دانشجو زمانی که می خواهد ایده ی خود را عملی کند و به کارآفرین تبدیل شود می بایست به چند سوال پاسخ دهد: آیا این سرویس مورد نیاز افراد جامعه می باشد؟ آیا مشکلاتشان را بر طرف می سازد؟ آیا زندگی را آسان تر می نماید؟ و …

زمانی که به این سوالات پاسخ داد شود و به این نتیجه رسید که ایده ی شما مورد نیاز افراد جامعه می باشد و واقع بینانه است، می بایست درباره ی هزینه، زمان تولید و … نیز فکر شود.
یک دانشجو برای رسیدن به جایگاه کارآفرین موفق می بایست به تمام ایده های مختلف فکر کند و زمانی که مردم از ایده‌ی آن‌ها استقبال کردند، نظرات آن ها را بپرسند و ثبت نمایند.
اگر هنوز ایده ی مناسبی که مد نظرتان می باشد را پیدا نکرده اید و در حال جست و جو می باشید، در اولین قدم بازار هدفتان را بررسی کنید و سپس با استفاده از روش طوفان فکری که یک ابزار شناخته شده است که به شما در ایجاد راه حل های خلاقانه برای یک مسأله کمک می کند، به فعالیت هایتان ادامه دهید. برای مثال به زمان تولید، میزان محبوبیت، هزینه ها و … توجه کنید و بعد بهترین محصول را با بهترین شرایطی که مطلوب می باشد و می توانید ارائه دهید انتخاب نمایید.

کسب و کار دانشجویی

•    نوشتن یک طرح کسب وکار

دانشجویان برای ایجاد یک کسب و کار موفق باید دارای برنامه ریزی باشند که شامل جزئیات و توصیف ها می باشد.

بخش‌های یک طرح کسب‌وکار موفق:
شرح محصول:

اطلاعات مختصری از محصول را برای آگاهی مشتری در اختیارش قرار دهید.

تجزیه و تحلیل بازار:

بازار هدفتان را مشخص نمایید؟ و در چه جایی هستند؟

رقبا:

رقبای خود را در بازار مشخص کنید و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را تشخیص دهید و برای کسب پیروزی موارد برتری خود را پیدا کنید.

بازاریابی:

مهم ترین بخش شناسایی محصولاتان در بازار بخش بازاریابی می باشد. نحوه ی معرفی و نوع تصویری که از محصول می خواهید در بازار به نمایش بگذارید را مشخص نمایید.

فروش:

مکانی که مناسب برای فروش محصول تان می باشد را انتخاب نمایید. الگو و متقاعد نمودن مشتریانتان را از قبل مشخص کنید. برآورد فروش را از قبل پیش بینی کنید تا با فروش واقعی مقایسه نمایید و پس از مقایسه اگر فروش کمتر از براودتان بود، روندهای پیشرفت را تغییر دهید.

ساخت:

نحوه ی ساختن محصولاتتان را با جزئیات کامل در گام های متوالی شرح دهید و موادی که برای ساخت محصول نیاز دارید را مشخص نمایید.

امور مالی:

برآورد هزینه کنید، مشخص نمایید که برای شروع کسب وکار چه مقدار پول نیاز دارید و سود ناخالص تان چقدر است.

•    سرمایه‌گذار پیدا کنید

یک سرمایه گذار برای شروع کسب و کار خود بیابید. اگر ایده ی شما بسیار خوب و عالی باشد به راحتی می توانید یک سرمایه گذار عالی پیدا کنید. یک پاورپوینت از ایده یا محصول خود آماده نمایید که در آن به طور واضح برآورد سود ناخالص و مقدار درصد بهره ی سرمایه گذاران را شرح داده باشید.

•    فروش

شروع به فروش و توزیع محصولات خود کنید. اگر هدفتان از کسب و کار کسب درآمد می باشد تئوری های موفق در بازار را هم آزمایش کنید، و به زودی خواهید یافت برای کسب و کار شما چه چیزی مناسب می باشد.

•    ایجاد شبکه

دانشجویان می بایست برای اینکه به یک کارآفرین موفق تبدیل شوند با کارآفرینان دیگر نشست و برخاست کنند و از تجربیات آنان استفاده نمایند. ازهمه مهم تر این است که یاد بگیرند چطور مانند یک کارآفرین فکر کنند.
در نتیجه کارآفرین به کسی که توانایی تحمل ریسک و ایده‌ی خوبی را داشته باشد گفته می‌شود تا ایده ای را به یک فعالیت اقتصادی تبدیل کند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا