10 فروردین 1403 ساعت 0:48

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

همه چیز در مورد آزمون JLPT

آزمون JLPT

مقدمه:

آزمون JLPT تنها تست معتبر که شامل دو بخشReading  و  Listeningدر زبان ژاپنی می‌باشد. این آزمون شامل پنج سطح N1، N2،N3 ،N4 ، N5  است. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است. سعی می‌شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با آزمون JLPT جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

تاریخچه آزمون JLPT

این آزمون اولین بار در سال ۱۹۸۴ میلادی برگزار شد. از سال ۲۰۱۰ میلادی دانشجویان در ۵ سطح مختلف از N1  بالاترین سطح و N5 پایین سطح درجه‌بندی می‌شوند. تا قبل از سال 2010 میلادی این درجه‌بندی ۴ مرحله بود که هر مرحله به زبان ژاپنی کیو نامیده می‌شد. از سال ۲۰۰۸ میلادی زمان برگزاری این آزمون ثابت شده بود و هر سال یکبار در اولین یکشنبه ماه دسامبر برگزار می‌شود. در اولین آزمون که بطورکلی در ۱۵ کشور برگزار شد ۷۰۰۰ دانشجو در آن شرکت کردند و در سال ۲۰۱۰ تعداد دانشجوی شرکت کننده در ۶۲ کشور جهان ۶۱۰٬۰۰۰ افزایش یافت.
jlpt1

آزمون زبان ژاپنی JLPT

آزمون JLPT اختصار یافته‌ی Japanese Language Proficiency Test می باشد که توسط وزارت آموزش ژاپن برگزار می شود و تنها تست معتبر که شامل دو بخشReading  و  Listeningدر زبان ژاپنی می‌باشد. این آزمون شامل پنج سطح N1، N2،N3 ،N4 ، N5  است. آموزشگاه زبان ایران آکسفورد تنها برگزار کننده دوره‌های آموزش زبان ژاپنی در ایران می‌باشد که دانشجویان می‌توانند بعد از گذراندن دوره برای کسب مدرک اقدام کنند. معمولا هر ساله دو بار در ماه های July و December این آزمون برگزار می‌شود. زمان آزمون بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ دقیقه متغیر می باشد. نتایج این امتحان به صورت آنلاین در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.JLPT2

تقسیم بندی سطوح آزمون JLPT

در سطح N1 مهارت توانایی دانشجویان زبان ژاپنی در سطح عالی دانش زبان، خواندن و گوش دادن را ظرف مدت 170 دقیقه مورد ارزیابی قرار می‌دهند. در سطح N2 مهارت توانایی دانشجویان از لحاظ دانش زبان ژاپنی در بخش لغت، دستور زبان، خواندن و گوش دادن که مورد استفاده در زندگی روزمره و درک زبان ژاپنی در سطح نسبتاً عالی می‌باشد را ظرف مدت 155 دقیقه مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در سطح N3 مهارت توانایی دانشجویان را از لحاظ دانش زبان (دستور زبان و لغت)، خواندن و گوش دادن که در زندگی روزمره استفاده می‌شود را ظرف مدت 140 دقیقه مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در سطح N4 مهارت توانایی دانشجویان را از لحاظ دانش زبان لغت و گرامر، خواندن و گوش دادن در سطح پایه را ظرف مدت 125 دقیقه مورد ارزیابی قرار می دهد. در سطح N5 مهارت توانایی نسبی زبان ژاپنی سطح پایه را از لحاظ دانش زبان لغت و دستور زبان، خواندن و گوش دادن ظرف مدت 105 دقیقه مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در جدول زیر موارد بالا به اختصار بیان گردیده است:

 آزمون JLPT قدم یار

•    منظور از لغت در واژگان خواندن کانجی و همچنین درک معانی واژگان است.
خوشبختانه آزمون زبان ژاپنی JLPT در تهران برگزار می شود و دانشجویان برای ادامه تحصیل و یا کار در کشور ژاپن می بایست این مدرک را کسب کنند.

دانلود رایگان سوالات و پاسخنامه آزمون JLPT

در این قسمت برخی از سوالات و پاسخنامه آزمون JLPT سالهای گذشته برای دانلود رایگان شما عزیزان قرار داده شده است. در ادامه با ما همراه باشید

دانلود رایگان سوالات و پاسخنامه آزمون JLPT

فایلهای دانلودی

عنوان فایل سال دانلود
دانلود رایگان آزمون JLPT 2010 2010
دانلود رایگان آزمون JLPT 2010 2010

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا