1 اردیبهشت 1403 ساعت 8:29

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

همه چیز در مورد آزمون CAE

آزمون CAE

مقدمه:

آزمون CAE برای ارزیابی سطح دانش کسانی که انگلیسی زبان نیستند. این آزمون قابلیت های زبان انگلیسی دانشجویانی که تمایل دارند زبان انگلیسی را در زندگی روزمره خود به کار برند را مورد ارزیابی قرار می دهد. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است. سعی می‌شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با آزمون CAE جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

آزمون های CAE

CAE مخفف Certificate in Advanced English می‌باشد. در واقع آزمونی است برای ارزیابی سطح دانش کسانی که انگلیسی زبان نیستند.این آزمون قابلیت های زبان انگلیسی دانشجویانی که تمایل دارند زبان انگلیسی را در زندگی روزمره خود به کار برند را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
آزمون CAE -قدم یار-1

نمره CAEدانشجویان بیانگر میزان استعداد آنها در بکارگیری زبان برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک می باشد. کشورهای انگلیسی برای پذیرش و ارزیابی دانشجویان در دانشگاه ها، صنایع و سازمان های دولتی از نمره ی CAE استفاده می‌کنند.
زمان آزمون CAE پنج ساعت می‌باشد که دربردانده ی پنج بخش: گفت و شنود، درک مطلب، نگارش و کاربرد زبان. بخش خواندن و درک مطلب دارای پنجاه پرسش که ظرف مدت یک ساعت و پانزده دقیقه باید دانشجو به  آن ها پاسخ دهد، شامل چهار نوع متن که از منابع مختلفی مانند کتابها، مجله ها و روزنامه ها استخراج می شود. در این بخش استعدادهای دانشجو در درک متون انگلیسی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در واقع دانشجو باید پرسش هایی را پاسخ دهد که در مورد ایده های کلی متن هستند و همچنین باید ایده‌ها و نگرش‌ها را تشخیص دهد.
هدف برگزاری آزمون CAE
امتحان CAE توسط دانشگاه کمبریج برای دانشجویانی که قادر به مکالمه‌ی زبان انگلیسی به صورت روان می باشند و اهداف آن ها تحصیل و یا به دنبال کار هستند برگزار می‌شود. سالانه بیش از شصت هزار نفر از بیش از شصت کشور دنیا در این آزمون شرکت می‌کنند.
cae

آزمون CAE از پنج بخش  به شرح زیر تشکیل شده است:

(1بخش)Reading  (خواندن)، ظرف مدت هفتاد و پنج دقیقه برگزار می شود.
(2بخش) Writing  (نگارش) که شامل دو یا سه بخش می باشد.
(3بخش) English in use  (کاربرد زبان انگلیسی)، ظرف مدت شصت دقیقه باید به پنجاه پرسش در پنج بخش پاسخ داده شود.
(4بخش) Listening (شنیداری)، ظرف مدت چهل دقیقه باید به سی پرسش پاسخ داده شود.
(5بخش) Speaking  (گفتار): ظرف مدت پانزده دقیقه با شرکت کننده ای دیگر مصاحبه می کنند.

نگارش:

در این بخش دانشجو می بایست نشان دهد که قادر به نوشتن مطالب معنادار، منظم، منسجم و صحیح را دارد. دو پرسش وجود دارد که سوال اول بر توانایی دانشجو در فهمیدن و ترکیب اطلاعات تاکید می کند. دانشجو می بایست اطلاعات را از منابعی مانند آگهی ها، یادداشت ها و مقالات استخراج کند و با ترکیب اطلاعات استخراج شده یک یا چندین نوشته را خلق نماید. و امکان دارد شامل نامه های رسمی و غیر رسمی، مقالات و گزارشات باشد. در بخش دوم از دانشجو درخواست می شود با استفاده از دانش و تجاربشان مطلبی را درباره ی موضوع داده شده به نگارش درآورند. دانشجویان می بایست هر دو قسمت بخش نگارش را در مدت زمان دو ساعت تکمیل نمائید و هر یک از نوشته هایشان باید تقریباً 250 واژه را در بر داشته باشد.

کاربرد زبان:

بخش کاربرد در ظرف مدت یک ساعت و سی دقیقه دامنه لغات، گرامر، املاء، علامت گذاری و همچنین توانایی دانشجو در شناخت و خلق نوشته های منسجم ارزیابی می شود. دانشجو باید جملات یا متونی را با کلمات، عبارت صحیح، علائم نگارش کامل یا تصحیح نماید.

شنود:

بخش شنیداری که شامل چهل پرسش می باشد و در ظرف مدت چهل و پنج دقیقه توانایی دانشجو را در درک مکالمات انگلیسی در موقعیت های آکادمیک یا اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در این بخش از دانشجو خواسته می شود به متون متنوعی مانند مصاحبه ها، سخنرانی ها و مکالمات گوش دهد و سپس به پرسش هایی در مورد اطلاعات خاصی که در آن متون شنیده است و همچنین در مورد هدف و نگرش متکلمان، پاسخ دهد.

گفت:

در بخش گفت ظرف مدت 15 دقیقه مهارت های گفت وگوی شما ارزیابی می شود. در بخش اول ممتحن با تک تک دانشجویان مصاحبه می کند، در بخش دوم دانشجو باید سخنرانی کوتاهی را ارائه بدهد. تصاویری در اختیار دانشجویان قرار داده می شود که باید در مدت یک دقیقه درباره شان صحبت کنند، و باید به دانشجویان دیگر گوش دهند و درباره ی نظرات آن ها اظهارنظر کنند. در بخش سوم دانشجو باید با دانشجویی دیگر صحبت کند و نتیجه ی مکالمات را به ممتحن اعلام کند و در سوال آخر یک گفت‌و‌گوی کوتاه درباره ی بخش قبلی می باشد.

نمره:

هر یک از این پنج بخش بیست درصد نمره کل را تشکیل می دهند. امتحانات براساس A، B، C،D و یا E نمره گذاری خواهد شد که A بالاترین و E پائین ترین نمره است. دانشجو برای قبولی در آزمون و دریافت مدرک باید نمره C یا بالاتر را کسب نماید، در واقع افرادی که نمره‌ی A،B یا C را کسب نمایند قبول شده و دانشجویانی که نمرات آنها  D، E یا F باشد در این آزمون رد می شوند.
نمره‌ی قبولی در آزمون CAE جهت ورود به برخی دانشگاه‌های معتبر جهان پذیرفته می شود.
امتحان CAE هم به شکل کامپیوتری و هم به صورت کاغذی  برگزار می‌شود.

سطح آزمون

این آزمون در سطح Advanced یا پیشرفته برگزار می شود.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا