9 فروردین 1403 ساعت 16:37

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

همه چیز در مورد آزمون CPE

آزمون CPE

مقدمه:

آزمون CPE برای ارزیابی سطح بسیار بالایی از مهارت دانشجویان در زبان انگلیسی می‌باشد و بالاترین مدرک زبان انگلیسی از دید دانشگاه کمبریج است. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است.سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با آزمونCPE جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

مدرک آزمون CPE

آزمون CPE -قدم یار-1آزمون CPE اختصار یافته‌ی Certificate of Proficiency in English برای ارزیابی سطح بسیار بالایی از مهارت دانشجویان در زبان انگلیسی می‌باشد و بالاترین مدرک زبان انگلیسی از دید دانشگاه کمبریج است. در واقع اولین آزمون عمومی زبان انگلیسی می‌باشد که برای دانشجویان زبان‌های دیگر طراحی شده است. آزمونCPE  برای دانشجویانی است که مهارتهای زبانی پیشرفته انگلیسی را در موقعیت‌های ارتباطی زبان انگلیسی آموخته اند. تمامی شرکت کنندگان کارنامه‌ی Statement of Result و تمامی دانشجویان که پذیرفته شده اند مدرک CPE از دانشگاه کمبریج دریافت می‌کنند. آزمون  CPEبرای کمک به دانشجویان در برقراری ارتباط موثر و یادگیری مهارت‌های زبانی برای بالاترین سطح از زندگی حرفه‌ای و علمی طراحی شده است. این مدرک توانایی دانشجو را به استفاده از زبان انگلیسی با تسلط کامل در سطحی نزدیک به یک بومی را بیانگر می باشد. این مدرک برای تمامی کارفرمایان، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی در سراسر جهان تقریبا تا 100 سال آینده قابل اعتماد و مورد قبول می باشد. سالانه بیش از 45000 نفر در بیش از 80 کشور جهان در این آزمون شرکت می‌کنند.
آزمون CPE -قدم یار-2به دست آوردن یکی از مدارک زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج به این معنی می‌باشد، که دانشجویان یکی از با ارزش ترین مدارک انگلیسی را در جهان در دست دارد.
اگر کسی علاقه‌مند به زبان انگلیسی می‌باشد بهتر است این آزمون را انجام دهد. اگر قبول شود یعنی زبان شما در سطح آموزش زبان انگلیسی به دیگران می‌باشد. در واقع زبان انگلیسی شما به اندازه کافی برای تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های بریتانیا خوب خواهد بود.
آزمون CPE -قدم یار-3

خلاصه ای از روند آزمون CPE

طول متن هاانواع متن هادرصد از نمره ی کلمدت زمان آزمونتعداد بخش‌هاتعداد سوالاتمهارت ها
در حدود ۳۰۰۰ لغتکتاب (داستانی و واقعی)، مقاله های غیر تخصصی از روزنامه ها، مجلات و اینترنت۴۰% از کل۱ ساعت و ۳۰ دقیقه۷۵۳Reading
سوال اول بین ۲۴۰ الی ۲۸۰ لغت/ سوال دوم بین ۲۸۰ الی ۳۲۰ لغتمقاله، ایمیل، نامه، گزارش، نقد۲۰% از کل۱ ساعت و ۳۰ دقیقه۲2Writing
ـــجوابگویی به پیغام های تلفنی، برنامه های رادیویی، اخبار، اطلاعیه های عمومی، داستان کوتاه و حکایت، سخنرانی، بحث و گفتگو، مکالمه، مصاحبه، مسابقات رادیویی۲۰% از کلحدود ۴۰ دقیقه۴۳۰Listening
ــــــ۲۰% از کل۱۶ دقیقه برای دو متقاضی۳ـــSpeaking

Reading:

در این بخش از آزمون CPE، دانشجویان می‌بایست به 53 سوال در هفت بخش که شامل ترکیبی از انواع متن ها و پرسش ها می‌باشد را در مدت زمان 90 دقیقه پاسخ بدهند. این بخش شامل 40% از کل نمره می باشد.

Writing:

این بخش از آزمون CPE در دو بخش که بخش اول شامل یک موضوع اجباری و در بخش دوم دانشجو می‌بایست یک موضوع از بین چهار موضوعی را که طراحی شده است، به دلخواه انتخاب کند و توانایی نوشتنش در متن های مختلف ظرف مدت 90 دقیقه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این بخش شامل 20% از کل نمره می باشد.

Listening:

در این بخش از آزمون CPE، دانشجویان می‌بایست به 30 سوال که در چهار بخش طراحی شده است پاسخ دهند. توانایی درک شنیداری آن‌ها در مدت زمان 40 دقیقه سنجده می‌شود. هر بخش دو مرتبه تکرار می‌شود. این بخش شامل 20% از کل نمره می‌باشد.

Speaking:

این بخش از آزمون CPE در سه بخش طراحی شده است. دو دانشجو همزمان در این بخش شرکت می‌کنند و باید با ممتحن و متقاضی دیگر صحبت نمایند. این آزمون توسط ۲ ممتحن و با حضور ۲ دانشجو صورت می‌گیرد و مهارت‌های دانشجویان ظرف مدت 16 دقیقه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. یکی از ممتحنین به عنوان مصاحبه‌گر و دیگری به عنوان مشاهده‌گر می‌باشند و هر کدام جداگانه به عملکرد داشجویان نمره می‌دهند. این بخش شامل 20% از کل نمره می‌باشد.

نمره

نمره‌ی دانشجویان بر اساس نمره کل آزمون و در 5 سطح تعیین می‌گردد که دارای سه سطح قبولی A, B, C می باشد.
نمره‌ی A – قبولی ممتاز – بالای 80%
نمره‌ی B – قبولی – 75% تا 79%
نمره‌ی C – قبولی – 60% تا 74%
نمره‌ی D – مردود – 55% تا 59%
نمره‌ی E – مردود – پایین 54%

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا