1 اردیبهشت 1403 ساعت 6:32

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

همه چیز در مورد آزمون FCE

آزمون FCE

مقدمه:

آزمون FCE آزمونی است که دانش زبانی غیر انگلیسی زبانان را در سطح متوسط ارزیابی می کند. در واقع این آزمون مهارت زبانی داوطلبانی را که مایلند انگلیسی را در موقعیت های کاری روزمره استفاده کنند، را مورد ارزیابی قرار می دهد و مدرک آن برای دانشگاه ها و کارفرمایان در سر‌تاسر جهان معتبر است. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است.سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با آزمون FCE جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

همه چیز درباره ی آزمون های FCE

آزمون FCE اختصار یافته‌ی First Certificate in English  می‌باشد. آزمونی است که دانش زبانی غیر انگلیسی زبانان را در سطح متوسط ارزیابی می کند. در واقع این آزمون مهارت زبانی داوطلبانی را که مایلند انگلیسی را در موقعیت های کاری روزمره استفاده کنند، را مورد ارزیابی قرار می دهد و مدرک آن برای دانشگاه ها و کارفرمایان در سرتاسر جهان معتبر است. آزمون FCE به طور متوسط 2 بار در هر ماه در سراسر جهان نیز برگزار می شود. کسب نمره A و B در آزمون FCE برابر نمره 5 تا 6 IELTS می باشد.
در صورت موفقیت در آزمون FCE، مدرکی از سوی دانشگاه کمبریج انگلستان به شما اعطاء می‌گردد که تاریخ انقضاء نداشته و مادام‌العمر معتبر می باشد.
این آزمون  شامل پنج بخش گفت و شنود، درک مطلب، نگارش و کاربرد زبان می باشد.
آزمون FCE -قدم یار-1

درک مطلب:

بخش درک مطلب، مهارت دانشجو را در درک متون مکتوب انگلیسی ارزیابی می کند که شامل چهار بخش، که هر بخش شامل یک متن طولانی و یا دو متن کوتاه مرتبط به هم می باشد که از کتابها، ژورنال ها، روزنامه ها و مجلات استخراج شده است. این بخش مجموعاً شامل سی و پنج سوال می باشد که ظرف مدت یک ساعت و پانزده دقیقه می بایست پاسخ داده شود.

نگارش:

این بخش توانایی دانشجو را در به نگارش درآوردن متون غیر تخصصی ارزیابی می کند که شامل دوبخش است. در بخش اول دانشجو به یک پرسش پاسخ می دهد و در بخش دوم دانشجو باید از بین چهار موضوع یکی را به دلخواه انتخاب کند، در این بخش از دانشجو درخواست می شود که انواع مختلفی از متن‌ها را مانند نامه، مقاله، گزارش را با موضوعات متنوع به تحریر درآورد. می بایست در ظرف مدت یک ساعت و سی دقیقه به پرسش ها پاسخ داده شود و حد مجاز استفاده از کلمات مابین 120 تا 180 کلمه می باشد.

کاربرد زبان:

بخش کاربرد زبان شامل شصت و پنج سوال، که دانشجو می‌بایست ظرف مدت یک ساعت و پانزده دقیقه به آن‌ها پاسخ دهد. این بخش توانایی‌های دانشجو در درک و خلق آثاری منسجم را مورد ارزیابی قرار می دهد. دانشجو می‌بایست با کلمات و عبارات صحیح جملات و یا متن ها را کامل و تصحیح نماید.

شنیدار:

این بخش شامل سی سوال که در چهار قسمت می‌باشد که می‌بایست ظرف مدت چهل دقیقه به آن‌ها پاسخ داده شود. مهارت‌های دانشجو در فهم مکالمات انگلیسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این بخش از دانشجو درخواست می‌شود که به متون شنیداری طولانی و کوتاه متنوعی مانند سخنرانی‌های تک گویی، آگهی‌ها، اعلان‌ها و همچنین بخش‌هایی از برنامه‌های رادیویی گوش دهند و در انتهای هر پرسش درک مطلبی برای پاسخ‌گویی در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد. دانشجو می بایست نشان دهد که جزئیات، کلیات و همچنین مفهوم متون شنیداری را متوجه شده است.

گفت:

این بخش شامل چهار قسمت می‌باشد که در قسمت اول دانشجو با ممتحن تعامل می‌کند و در قسمت بعدی با داوطلبی دیگر، در قسمت سوم یک بحث طولانی را انجام می‌دهد و در آخر یک سخنرانی تقریبا یک دقیقه‌ای را شروع و به پایان می‌رساند. تمام این چهار بخش ظرف مدت پانزده دقیقه انجام می‌گیرد. در واقع در این بخش تعامل دانشجو متناسب با تصاویر و نقاشی‌هایی که در اختیارش قرار می‌گیرد تا متناسب با آن ها مکالمه کند  و به سوالات پاسخ دهد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
آزمون FCE -قدم یار-2

در این سطح از مهارت‌های دانشجو انتظار می‌رود که:

•    در بحث¬های مرتبط با رشته‌ی تخصصی خود فعالانه شرکت کند و پیام اصلی موضوعات علمی و خلاصه را درک نماید و بیان کند.
•    بدون تلاش و مشکل دانشجو بتواند مقصود خودش را به راحتی با اشخاصی که به زبان مادری صحبت می‌کنند درباره‌ی موضوعات معمولی بیان کند.
•    دانشجو بتواند نکات مثبت و منفی موضوعات خبری که درباره‌ی آن ها بحث می‌کند را بسنجد.
•    برنامه های تلويزيون يا راديو را درک کنند.

 محتوای دوره
گفتگو
(Speaking)
آشنا شدن دانشجویان با بخش های مختلف آزمون و تمرکز بر روی گفتگوی اولیه مانند دادن اطلاعات شخصی/ بحث وگفتگو/ بررسی نقاط ضعف و قوت موضوع/ مقایسه دوشخص/ مکان ودیدگاه و همچنین موضوعات مختلفی ازجمله فیلم/ سینما/ تبلیغات/ جرم/ جنایت/ جهان طبیعت/ خانواده/ غذا و …
نوشتن
(Writing)
آشنا شدن دانشجویان باانواع مختلف نگارش همچون نوشتن نامه‌های رسمی و غیررسمی/ نوشتن مقاله/ داستان کوتاه/ نامه شکایت/ گزارش نویسی و …
 خواندن
(Reading)
آشنا شدن دانشجو با انواع مختلف متون درسطح (Upper-Intermediate ) و تمرین بر روی انواع پرسش‌ها ازقبیل سوالات چند گزینه‌ای/ پیداکردن ایده اصلی هرپاراگراف/ پیداکردن ارتباط جملات دریک پاراگراف/ پیداکردن مرجع ضمیردرمتن /جورچینی قسمت های مختلف متن باسوالات و…
شنیدن
(Listening)
آشنا شدن دانشجویان بالهجه‌ها و سرعت‌های مختلف/ تمرکز بر روی سوالاتی همچون پیداکردن گزینه‌های درست وغلط/سوالات چهارگزینه‌ای/ جورچینی و کامل کردن جملات و…
دستورزبان
(Grammar)
آشنا شدن دانشجو با ساختارهای مختلف زبان انگلیسی در سطح (Upper-Intermediate) و نیز ارائه دستور زبان در سطوح مختلف (کلمه/ فریز/ عبارت/ جمله ومتن) و نیز بررسی اشتباهات رایج در این سطح

چرا FCE بخوانیم؟

آزمون FCE دانش زبانی دانشجویان را در سطح فرامیانی (Upper-Intermediate) مورد ارزیابی قرار می‌دهد این آزمون در جدول برگزاری آزمون‌های رسمی دانشگاه کمبریج انگلستان پس از آزمون PET قرار گرفته است.

توانایی‌های مورد انتظار دوره
خواندن
(Reading)
دانشجو قادر به مطالعه سریع متن، برای پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز می باشد. او قادر خواهد بود از رسانه برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیازش استفاده کرده و درک بالایی از آن داشته باشد و به خواندن نامه های اداری با حداکثر درک از محتوا می باشد.
نوشتن
(Writing)
دانشجو می تواند از سخنرانی ها نت برداری کرده و انواع نامه ها را بنویسد. او قادر به تهیه گزارش بوده و به ارزیابی و دادن پیشنهاد بپردازد. او می تواند عقیده خود را بیان کرده و برای آن دلیل بیاورد. او همچنین میتواند به بیان دیدگاه‌های مختلف و متضاد بپردازد.
گفتگو
(Speaking)
دانشجو می تواند با افرادیکه زبان مادری آنها انگلیسی بوده در موضوعات مختلف به گفتگو بپردازد. توانایی پرسش برای توضیح بیشتر را داراست و قادر به ارائه عقیده شخصی خود بوده و می تواند به بحث در مورد موضوعات مختلف بپردازد.

نمره

•    هر یک از این پنج بخش بیست درصد نمره کل را شامل می شود. امتحان دانشجو براساس A، B، C، D و یا E نمره گذاری خواهد شد که A بالاترین و E پائین ترین نمره می باشد.
•    این آزمون برای دانشجویانی است که در سطح پیشرفته قادر به برقراری ارتباط به صورت کتبی و شفاهی و تصمیم کار یا ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند مناسب می باشد.
•    ارتقا سطح چهارمهارت زبان انگلیسی: خواندن / نوشتن و گفت وشنود تاسطح Upper- Intermediate
•    افزایش سطح درستی (Accuracy) از طریق آموزش دقیق گرامر زبان انگلیسی تاسطح Upper-Intermediate
•    افزایش سطح استفاده ازلغت های زبان انگلیسی(Vocabulary)تا سطح
•    بهبود وضعیت تلفظ زبان انگلیسی(Pronunciation)تا سطح Upper- Intermediate

منابع

•    Objective FCE By Cambridge
•    New FCE Gold By Longman
•    Grammar For FCE By Cambridge
•    Vocab For FCE By Cambridge
•    Common Mistakes At FCE By Cambridge
•    FCE Master Class By Oxford
•    Premium B2 Level By Longman

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا