9 فروردین 1403 ساعت 17:03

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

همه چیز در مورد آزمون KET

آزمون KET

مقدمه:

آزمون KET دربردارنده‌ی سه بخش خواندن و نوشتن، شنيداری و گفتاری می باشد. این آزمون نشان دهنده‌ی این است که دانشجو می‌تواند در زمان مناسب و روزمره از قبیل محیط کار و تحصیل خود، خرید، درک مفهوم کلی بروشورهای مسافرتی و… از زبان انگلیسی استفاده کند. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است. سعی می‌شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با آزمون KET جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

همه چیز درباره ی آزمون KET

آزمون KET -قدم یار-1
آزمون KET کوتاه شده ی عبارت  Key English Test می باشد. اين آزمون یکی از نخستین امتحانات زبان انگليسی عمومی قلمداد مي‌گردد، هر ساله مابین بيش از 30.000 زبان آموز در 60 كشور دنيا برگزار می‌گردد.
اين امتحان دربردارنده ی سه بخش خواندن و نوشتن، شنيداری و گفتاری می باشد، بخش خواندن و نوشتن 50% از نمره را دربرمی گیرد. در صورتی كه بخش های شنيداری و گفتاری هر کدام 25% از نمره را دربرمي گیرند.
این آزمون استاندارد تصویب شده ای برای سنجش قابلیت های پایه ای زبان عمومی (A2) می باشد. کسب نمره ی قبولی در آزمون KETبه این معنی است که دانشجو می تواند در زمان مناسب و روزمره از قبیل محیط کار و تحصیل خود، خرید، درک مفهوم کلی بروشورهای مسافرتی و… از زبان انگلیسی بهره‌مند شود. علاوه بر این دانشجویان در این سطح می توانند نامه ها و پیغام های ساده ی خود را به نگارش درآورند. بخش های مختلف این آزمون به شرح زیر می باشد:

آزمون اول: شامل Reading & Writing (مدت زمان 1 ساعت 10 دقيقه)

متون Reading در بردارنده‌ی متن های مختصر كه ممكن است درباره‌ی علائم اجتماعی عمومی (توالت عمومی، آب غيرقابل آشاميدن و زمين خيس است و …) و مقالات عمومي باشد. آزمون دهندگان می بایست توانایی های خود را با استفاده از تاکتیک هایی برای درک متون نشان دهند.
براي بخشWriting  دانشجو می بایست بتواند كارهای گوناگونی مانند پركردن جاهای خالی در متن، پركردن فرم و نوشتن يادداشت كوتاه را انجام دهد. که شامل 9 بخش زیر و 56 سوال است که 50 درصد کل نمره آزمون را تشکیل می دهد:

بخش اول: (سوالات 1 تا 5)

در این بخش، شما باید درک کلی نسبت به اطلاعیه‌ها، تابلوها و یا هر متن کوتاه دیگری را داشته باشید. این متون عموماً متونی هستند که شما در جاده‌ها، ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها، ادارات، مدارس و … رویت می‌نمایید. در این بخش نیز 5 جمله دیگر وجود دارد که شما باید هر یک از این جملات را به یکی از متون ارتباط دهید.

بخش دوم: (سوالات 6 تا 10)

گنجینه لغات دانشجو در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. در این بخش، 5 جمله وجود دارد که در هر جمله یک واژه جا افتاده است. شما سه گزینه برای پر کردن هر یک از جاهای خالی در اختیار دارید که باید درخورترین گزینه را انتخاب کنید.

بخش سوم: (سوالات 11 تا 15)

در این بخش دانش زبانی شما برای فهم امور روزمره مورد بررسی قرار می گیرد. 5 سوال اول، مکالمات کوتاه می باشد. توسط فرد اول سوالات گفته می شود و دانشجو سه پاسخ احتمالی را در اختیار دارد، برای پیداکردن پاسخ صحیح، دانشجو باید حدس بزند که شخص دوم معمولاً در این موقعیت چه می‌گوید. 5 سوال بعد، بخش هایی از یک مکالمه طولانی‌تر می باشد که چند جمله در آن جا افتاده است. این مکالمات ممکن است در یک مغازه، هتل، رستوران و یا در موقعیت های کاری و اجتماعی متفاوت امکان پذیرد.

بخش چهارم:

این بخش شامل محتوایی طولانی‌تر (تقریباً 230 کلمه) و هفت سوال می باشد. این سوالات معمولا به شکل سه گزینه ای (الف، ب، ج) می باشند و یا ممکن است جملاتی وجود داشته باشد که باید تصمیم بگیرید این جملات درست هستند (الف)، نادرست هستند (ب) و یا ذکر نشده اند (ج).

بخش پنجم:

در این بخش دانشجو باید نشان دهد که درک کافی از دستور زبان انگلیسی را به درستی دارد و می تواند از آن استفاده می کند. متنی با جاهای خالی وجود دارد که امکان دارد جایگاه فعل، حرف ربط، حروف اضافه، ضمیر و… باشند. برای هر جای خالی، سه گزینه وجود دارد که دانشجو باید گزینه صحیح را انتخاب کند.

بخش ششم:

تاکید بخش های 6 تا 9 در بخش اول بر نوشتن است. این بخش مربوط به واژگان دانشجو می باشد و باید واژه‌ی صحیح را پیدا کند و به صورت صحیح هجی نماید. تمامی 5 واژه درباره‌ی یک موضوع مانند شغل ها، غذا، اشیاء منزل و … می باشند. برای پیدا کردن سریعتر واژه، تعریف ساده ای به انگلیسی و حرف اول آن داده شده است.

بخش هفتم:

این بخش واژگان و دستور زبان شما را مورد بررسی قرار می دهد. دانشجو باید متن کوتاهی، که احتمالا یک یادداشت و یا یک نامه می باشد را بخواند و به سوالات آن پاسخ دهد. در متن جاهای خالی ای وجود دارد که دانشجو باید با لغت‌واژه ی مناسب کامل کند. املا واژگان باید به درستی باشد.

بخش هشتم:

در این بخش درک مطلب و نگارش دانشجو مورد ارزیابی قرار می گیرد. دانشجو باید یک یا دو متن کوتاه (یادداشت، ایمیل، آگهی و …) را مطالعه نماید و با استفاده از اطلاعات موجود فرم، اعلان و یا مطالب مشابه دیگری را تکمیل کند.

بخش نهم:

در آخر قسمت بخش اول دانشجو می بایست متن کوتاهی (25 تا 35 واژه) را به تحریر درآورد. این متن امکان دارد یک یادداشت یا یک کارت پستال برای دوستتان باشد. در متن اطلاعاتی ذکر شده است که به دانشجو نشان می دهد چه نوع متنی و برای چه کسی به رشته ی تحریر درآورد.
آزمون KET -قدم یار-2

آزمون دوم: امتحان Listening (مدت زمان 25 دقيقه)

گنجینه لغات دانشجو در این بخش مورد ارزیابی قرار می گیرد. این بخش، دارای 5 جمله می باشد که هر کدام  از این جملات دارای یک کلمه ی جا افتاده می باشند. دانشجو برای کامل کردن هر یک از جاهای خالی سه گزینه برای برگزیدن دارد که باید مناسب ترین گزینه را انتخاب کند.که شامل 5 قسمت زیر می باشد:

بخش اول:(سوالات 1 تا 5)

در این بخش دانشجو 5 مکالمه کوتاه خواهد شنید. این مکالمات امکان دارد بین دو خویشاوند، دوست و یا بین یک فرد و یک مغازه دار، مسئول رزرو و … باشد. دانشجو باید مفهوم اطلاعاتی مانند قیمت، اعداد، زمان، تاریخ، مکان، جهات، اشکال، اندازه، آب و هوا، توصیف اشخاص را بتواند درک کند. برای پاسخ‌گویی به هر سوال سه گزینه به صورت تصاویر در اختیار دانشجو قرار می دهد.

بخش دوم: (سوالات شش تا ده)

در این بخش مکالمه ی طولانی‌تری توسط دانشجو شنیده می شود که باید به اطلاعاتی سهل درباره‌ی یک سری حقایق پی ببرد. در واقع مکالمه مابین دو فرد دیگر رخ می دهد، که به طور معمول درباره‌ی امور روزمره، مسافرت، کار و اوقات فراغت می باشد. دانشجو باید به مکالمات گوش بسپارد و لغات موجود در دو لیست را به یکدیگر مرتبط سازد.
مثال: دانشجو امکان دارد فهرستی از اسامی و فهرستی از غذاها را در اختیار داشته باشد. در هنگام گوش دادن به مکالمه دانشجو خواهد شنید که هر شخص به چه نوع غذایی علاقه دارد.

بخش سوم:

در این بخش آزمون شنود، دانشجو یک مکالمه غیر رسمی را مابین دو فرد می شنود، که از این مکالمه پنج سوال پرسیده می شود که هر سوال سه پاسخ احتمالی دارد.

بخش چهارم: (سوالات 16 تا 20)

در این بخش از شنود، دانشجو باید به یک مکالمه گوش دهد و نکاتی را که از مکالمات می شنود را یادداشت نماید. این مکالمه صرفاً در محیطی غیر رسمی یا عادی مانند مغازه یا اداره انجام می شود. که باید متناسب با اطلاعاتی که از مکالمه شنیده است به یادداشت ها، پیغام ها و اطلاعات موجود روی برگه سوال پاسخ دهد. این اطلاعات ممکن است شامل اعداد، تاریخ و قیمت ها باشد.

بخش پنجم: ( سوالات 21 تا 25)

بخش پنجم نظیر بخش چهارم می باشد ولی بصورت تک گویی و یا یک پیغام ضبط شده می باشد. در پایان این آزمون، دانشجو هشت دقیقه زمان دارد که تمام پاسخ هایش را به پاسخنامه منتقل کند.

آزمون سوم: امتحان Speaking (مدت زمان 8 الي 10 دقيقه)

تستSpeaking  به صورت دو نفره بین دانشجویان انجام مي گیرد. اين بخش از آزمون مهارت های زباني و توانایی تعامل دانشجویان را با استفاده از زبان انگليسي مورد بررسی قرار مي دهد، دانشجویان با يكديگر گفت و گو مي كنند و در اين بین ممتحن چندين سوال شخصي از دانشجویان مي پرسد.

قسمت اول:

اولین قسمت این بخش از آزمون 5 تا 6 دقیقه طول می کشد و دانشجو باید بتواند توانایی تسلط خود را در صحبت کردن زبان انگلیسی در ملاقات اولیه با شخصی دیگر نشان دهد. در واقع یکی از ممتحن ها با دانشجو درباره ی  اطلاعات شخصی (مانند اسم، محل زندگی و شغل) و در مورد کار روزمره و علایق شان صحبت خواهد کرد.

قسمت دوم:

این بخش سه تا چهار دقیقه طول می کشد و در این آزمون ممتحن کارتی حاوی اطلاعات و تصاویر در اختیار دانشجو قرار می دهد تا با داوطلب دیگر به صورت سوال و جواب در مورد آن صحبت کنند.
توجه: اين امتحان شش بار در سال، در تاريخ های از پيش تعيين شده در ماه هاي مارس، می، ژوئن (دو بار)، نوامبر و دسامبر اجرا مي شود. امتحان KET معمولاً در مراكز رسمی امتحانات دانشگاه كمبريج اجرا می‌شود. كه بيش از 2400 مركز رسمي در بيش از 130 كشور وجود دارد.
توجه: نتيجه امتحان KET با چهار نمره Fail , Narrow Pass, Pass, Pass with Merit اعلام مي گردد. آخرين نمره ای كه زبان آموز در امتحان KET دريافت می كند مجموع نمراتش در چهار مهارت ذكر شده مي‌باشد. پنج يا شش هفته پس از امتحان تمامي زبان اموزان كارنامه ای كه نمرات آنها را منعكس و نموداری كه نشانگر عملكرد زبان آموز در هر بخش از آزمون مي باشد را دريافت مي كند.

دانلود رایگان سوالات و پاسخنامه آزمون KET

در این قسمت  سوالات و پاسخنامه آزمون KET برای دانلود رایگان شما عزیزان قرار داده شده است.

 

 

فایلهای دانلودی

عنوان فایل سال دانلود
دانلود رایگان آزمون KET ---
دانلود رایگان آزمون KET ---
دانلود رایگان آزمون KET ---
دانلود رایگان آزمون KET ---
دانلود رایگان آزمون KET ---
دانلود رایگان آزمون KET ---
دانلود رایگان آزمون KET 2006-2007
دانلود رایگان آزمون KET 2006-2007
دانلود رایگان آزمون KET 2006
دانلود رایگان آزمون KET ---
دانلود رایگان آزمون KET ---
دانلود رایگان آزمون KET ---

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا