28 فروردین 1403 ساعت 13:49

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

همه چیز در مورد آزمون MCHE یا MSRT

آزمون MCHE YA MSRT

مقدمه:

آزمون MSRT در واقع همان MCHE می‌باشد که نام آن توسط اداره بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم تغییر پیدا کرده است. این آزمون، آزمون سنجش سطح زبان می‌باشد که معاونت دانشجویی وزارت علوم برگزار می‌کند و برای داوطلبان متقاضی اعزام با هزینه‌ شخصی و بورسـیه خارج از کشور و نیز دکترای داخل وزارت علوم و وزارت بهداشت و نیز داوطلبان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی معتبر است.

در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است. سعی می‌شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با آزمون MSRT/MCHE جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

همه چیز درباره‌ی آزمون زبان  MSRT/MCHE

آزمون MSRT در واقع همان MCHE می باشد که نام آن توسط اداره بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم تغییر پیدا کرده است. MCHE، مخفف وزارت فرهنگ و آموزش عالی بود که به MSRT مخفف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر یافته است. این آزمون، آزمون سنجش سطح زبان می باشد که معاونت دانشجویی وزارت علوم برگزار می‌کند و برای داوطلبان متقاضی اعزام با هزینه‌ شخصی و بورسـیه خارج از کشور و نیز دکترای داخل وزارت علوم و وزارت بهداشت و نیز داوطلبان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی معتبر است. آزمون MSRT، در مقایسه با امتحانات TOEFL وIELTS، ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر می باشد.
 آزمون MCHE یا MSRT -قدم یار-1
آزمون ۱۰ بار در سال برگزار می‌شود. شرکت در آزمون محدودیت ندارد و در صورت عدم قبولی در یک دوره می‌توان در دوره‌های بعدی نیز ثبت‌نام کرد. ولی دانشجویانی که نمرات آن‌ها بالاتر از ۷۵ باشد، تا یک سال نمی‌توانند در آزمون شرکت نمایند. چون ظرفیت آزمون فوق برای مراکز دانشگاهی و آموزشی بوده و آخرین حد نصاب مراکز فوق نمره ۷۰ می‌باشد. ضمناً در ثبت‌نام‌های هم‌زمان چون فاصله بین دو آزمون نزدیک به هم می‌باشد دانشجویان فقط اجازه شرکت در یک آزمون را دارند.

آیا داوطلبان دانشگاه آزاد نیز می توانند مدرك MSRT را به دانشگاه خود ارائه دهند؟

مدرك MSRT به عنوان یك مدرك ملی در كلیه دانشگاه های كشور دارای اعتبار است اما با توجه به اینكه مركز آزمون دانشگاه آزاد، متولی برگزاری آزمون EPT می باشد، ترجیح داوطلبان كنكور دكتری دانشگاه آزاد، شركت در آزمون EPT است. در صورتی كه داوطلب تصمیم قاطع برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارد، بهتر است در آزمون EPT شركت كند. چرا كه آزمون EPT بدون آزمون شنیداری برگزار می گردد و علاوه بر آن، نمره قابل قبول EPT، 50 می باشد. در صورتی كه داوطلب بخواهد مدرك MCHE را به دانشگاه آزاد ارائه كند، می بایست حداقل نمره  65 در این آزمون كسب كرده باشد.
 آزمون MCHE یا MSRT -قدم یار-2

قسمتهای آزمون MCHE یا  MSRT

1- Listening Comprehension:

این بخش شامل 30 تست می باشد و در آن از مکالمات کوتاه (Short Conversation) استفاده شده است که در آن دو دانشجو یک مکالمه کوتاه انجام می دهند و سپس سوال پرسیده می شود. باید توجه داشته باشند برای پاسخگویی به سوالات این بخش روی صحبت‌های نفر دوم بیشتر توجه کنند.

2- Structure and Written Expression:

این بخش شامل 30 تست می باشد که 15 مورد آن مربوط به Structure و 15 تست دیگر مربوط به Written Expression می باشد.

3- Reading Comprehension:  

شامل40 تست می باشد که از 4 متن جداگانه تشکیل شده است.

عنوان بخش آزمون تعداد سؤالاتزمان پاسخ‌دهی
بخش شنیداری30 پرسش 15 دقیقه
بخش ساختار30 پرسش20 دقیقه
درک مطلب و لغت40 پرسش40 دقیقه
کل100 پرسش75 دقیقه

شرایط ثبت نام در آزمون های  mche

الف ) شرایط عمومی:

دانشجویانی مجاز به شركت در این آزمون می باشند كه ضمن برخورداری از توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی، دارنده كلیه شرایط عمومی رایج در آزمون‌های مختلف كشور از جمله اعتقاد به دین مبین اسلام یا یكی از ادیان مندرج در قانون اساسی، پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم وابستگی تشكیلاتی به احزاب و گروه‌های محارب و ملحد و هواداری از آن‌ها، نداشتن سوء پیشینه كیفری و نیز عدم اشتهار به فساد اخلاقی در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند.

ب ) شرایط اختصاصی :

 1- دارا بودن دانشنامه كارشناسی ارشد (فوق لیسانس) در رشته مربوطه یا دكتری حرفه ای (پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی، دامپزشكی و علوم آزمایشگاهی) طبق جدول شماره یك. (مدارك معادل كارشناسی ارشد و یا گواهی پایان دوره پذیرفته نیست).
 2- عدم اشتغال به تحصیل در دوره های دكترای تخصصی (Ph.D. ) یا دستیاری در كلیه موسسات آموزشی و تحقیقاتی كشور
 3- دارا بودن یكی از مدارك زبان انگلیسی به شرح ذیل :
–  MHLE     حداقل نمره 50
–   MCHE    حداقل نمره 50  و یا 475   (از وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری)
– TOLIMO  حداقل نمره 480
– TOEFLحداقل نمره 480(شامل تافل های خارج از كشور و آزمون های تافل موسسه ETS كه به دو صورت PBT و IBT وتحت نظر سازمان سنجش آموزش كشور برگزار می شود)
–  IELTS حداقل نمره  5 (مدرك آكادمیك )
–  MELAB حداقل نمره 70
تذكر مهم:
هر گونه آزمون تافل به غیر از تافل‌های ذكر شده قابل قبول نمی‌باشد.
تذكر مهم:
احتمالا بعد از آزمون دكتری تخصصی Ph.D اعلام می‌گردد لذا توصیه می‌شود این داوطلبان در آزمون MHLE وزارت بهداشت شركت نمایند. (جزئیات مربوط به زمان و نحوه ثبت نام آزمون MHLE در سایت مركز سنجش آموزش پزشكی به آدرسhttp://sanjeshp.ir قرار گرفته می‌باشد)

مختصری درباره‌ی MSRT:

این آزمون تقریبا هر ماه یک بار برگزار می شود. دانشجویان برای قبولی در آزمون زبان دکترا یا همان MSRT باید توانایی خود را در چهار مهارت Structure، Listening، Reading، Vocabulary تقویت کنند. در برگزاری این آزمون نمره ی منفی لحاظ نمی شود. نمره قبولی در آزمون 50 به بالا می باشد که در مواردی بسته به دانشگاه مورد نظر متغیر است و از 45 تا 75 تغییر می کند. دانشجو نمی‌تواند بلافاصله در آزمونی که مرحله بعد برگزار می شود شرکت کند، اما در آزمون‌های بعدی می تواند شرکت کند.

در این آزمون سه دفترچه سوال به شرح زیر توزیع می گردد:

دفترچه اول شامل ۳۰ سوال شنیداری می‌باشد و در این بخش مکالمه های کوتاه برای دانشجو از بلندگو بخش می شود و در آخر هر مکالمه سوالی از دانشجو پرسیده می‌شود که باید پاسخ‌اش را از میان چهار گزینه موجود از دفترچه انتخاب کرده و در پاسخ نامه علامت بزند. مدت زمان پاسخگویی به این قسمت ۱۵ دقیقه می باشد.
دفترچه دوم شامل ۳۰ سوال گرامر می‌باشد که دارای ۱۵ سوال به صورت جای خالی و به شکل چهار گزینه ای می‌باشد و ۱۵ سوال به صورت یافتن ساختار غلط در جمله می‌باشد که زیر چهار کلمه یا عبارت خط کشیده شده است و دانشجو باید گزینه غلط را در پاسخ‌نامه علامت بزند. مدت زمان پاسخ‌گویی به این بخش ۲۰ دقیقه می‌باشد.
دفترچه سوم شامل چهار متن درک مطلب می‌باشد که برای هر کدام ۱۰ سوال در نظر گرفته می‌شود که دانشجو می‌بایست با توجه به متن به این پرسش‌ها پاسخ دهد. در بین این سوالات، سوالات مربوط به معانی کلمات نیز یافت می‌شود که کلمات از داخل همان متن انتخاب می‌شود. زمان پاسخ‌گویی به این بخش ۴۵ دقیقه می‌باشد.

دانلود رایگان سوالات و پاسخنامه آزمون MCHE/MSRT

در این قسمت سوالات و پاسخنامه  آزمون MCHE/MSRT سالهای قبل برای دانلود شما عزیزان قرار داده شده است.

دانلود رایگان سوالات و پاسخنامه آزمون MCHE/MSRT

فایلهای دانلودی

عنوان فایل سال دانلود
دانلود رایگان آزمون MSRT 1397 1397
دانلود رایگان آزمون MCHE 1397 1397

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا