9 فروردین 1403 ساعت 16:46

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

همه چیز در مورد آزمون MHLE

آزمون MHLE

مقدمه:

آزمون MHLE که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود. این آزمون برای دانشجویانی می‌باشد که خواستار ادامه تحصیل در دوره‌های دکتری تخصصی داخل و اعزام به خارج از کشور می‌باشند. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است. سعی می‌شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با آزمون MHLE جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

معرفی آزمون  MHLE

آزمون MHLE اختصار یافته‌ی Ministry of Health Language Exam می‌باشد که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود. این آزمون برای دانشجویانی می‌باشد که خواستار ادامه تحصیل در دوره‌های دکتری تخصصی داخل و اعزام به خارج از کشور می باشند. دانشجویان در صورتی در این آزمون پذیرفته می‌شوند و برایشان گواهی صادر می‌شود که حداقل نیمی از نمره را کسب کنند. سطح این آزمون همانند آزمون TOEFL است. اعتبار مدرک آزمون MHLE به مدت دو سال می‌باشد. این آزمون در مراکز و شهرهای مختلف تقریبا دو ماه یکبار برگزار می‌گردد. دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته مربوطه یا دکترای حرفه‌ای (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و یا علوم آزمایشگاهی) برای شرکت در این آزمون نیاز می‌باشد. مدارکی که معادل کارشناسی ارشد و یا گواهی پایان دوره می‌باشند پذیرفته نمی‌شود. در دوره‌های دکترای تخصصی یا دستیاری در کلیه موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور دانشجویان نباید در حال تحصیل باشند. زمان محاصبه‌ی دکترا و یا قبل از برگزاری آزمون جامع دکتری، توسط کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مدرک MHLE معتبر می‌باشد و پذیرفته می‌باشد. این مدرک در کسب فرصت مطالعاتی و یا بورسیه‌های تحصیلی دولتی لازم می‌باشد. آزمون MHLE نمره‌ی منفی ندارد.
آزمون MHLE -قدم یار-1

خلاصه‌ای از آزمون MHLE

بخش های آزمونتعداد سوالاتمدت پاسخگویی
 شنیداری30 سوال20 دقیقه
ساختار30 سوال25 دقیقه
مطلب و لغت40 سوال40 دقیقه
کل100 سوال85 دقیقه

بخش‌های آزمون MHLE:

الف) بخش شنیداری
این بخش شامل30 سوال می‌باشد که دانشجو می‌بایست به مکالمه‌های آمریکایی بین افراد پاسخ دهد. این سوالات به این‌گونه می‌باشد که بعد از هر مکالمه مکث کوتاهی ایجاد می¬شود و دانشجو باید در این مکث به چند سوالی که درباره‌ی مکالمه می‌باشد پاسخ دهد.
ب) بخش ساختار و نگارش
در این بخش دانشجویان می‌بایست به 20 سوالی که به دو دسته‌ی سوالات ساختاری و چند گزینه‌ای تقسیم می شوند پاسخ دهند. سوالات در دسته‌ی اول به این‌گونه می‌باشد که بخشی از جمله خالی بوده و با گزینه‌ی مناسب دانشجو می‌بایست به آن پاسخ دهد. سولات دسته‌ی دوم به این‌گونه می‌باشد که جمله‌ای دارای اشتباه بوده و دانشجو می باییست این اشتباهات را شناسایی کند و آن گزینه را انتخاب کند.
ج) بخش درک مطلب
در این بخش دانشجو می‌بایست به 30 سوال که شامل 4 متن دانشگاهی است پاسخ دهند. متون دانشگاهی که برای این بخش در نظر گرفته شده بیشتر از Medical and Health می‌باشد.
تفاوت عمده آزمون TOEFL و MHLE در نحوه نمره‌دهی می‌باشد.
د) بخش واژگان
در این بخش متناسب با 20 سوال، میزان آگاهی دانشجویان در زمینه‌ی لغات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 

آزمون MHLE -قدم یار-2

منابع شناخته شده از این آزمون:

•    TOEFL Preparation KIT
•    Barron’s Barron’s- How- to- Prepare- for the TOEFL- 11th Edition
•    Longman- Complete- Course- for- the TOEFL
•    ۵۰۴ Essential Words For Toefl
•    TOEFL Grammar Flash
•    TOEFL Reading Flash
•    TOEFL Word Flash
•    Preparation for the Paper Tests- By Debora Philips

در سال های اخیر طراحان آزمون MHLE فقط به منابع ذکر شده بسنده نمی‌کنند و از ژورنال‌های آکادمیک دنیا برای طراحی سوالات استفاده می‌کنند. سوالات زبان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می‌تواند به دانشجویان در این زمینه کمک کند زیرا طراحان این آزمون با آزمون MHLE یکی می‌باشند.

اعلام نتایج آزمون MHLE

نتایج این آزمون معمولا بین 4 تا 6 روز بعد از روز برگزاری آزمون در سایت وازرت بهداشت قابل دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد.
دانشجویان با پیمودن مسیر زیر می‌توانند کارنامه‌ی خود را مشاهده نمایند:
1.    مراجعه به سایت Sanjeshp.ir
2.    مراجعه به قسمت آزمون زبان MHLE
3.    گزینه ی دریافت و تایید کارنامه
4.    انتاخب گزینه ی show exam result
مراجع گوناگون مانند سازمان ها، دانشگاه¬ها و … با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و طی کردن مراحل 1 تا 3 که در قسمت بالا ذکر شد و رفتن به بخش check certificate validity می توانند از اعتبار کارنامه و مدرک شما اطمینان حاصل نمایند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا