10 فروردین 1403 ساعت 16:48

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

همه چیز در مورد آزمون PET

آزمون PET

مقدمه:

آزمون PET یکی از آزمون‌های زبان رایج دانشگاه کمبیریج می‌باشد، علاوه بر چهار مدرک اصلی خواندن، نوشتن، درک مطلب و مهارت بيانی، بلکه دستور زبان، واژگان و کاربرد آن‌ها را نیز در موقعیت های واقعی زندگی در انگليسی گفتاری و نوشتاری در سطح متوسطه دانشجویان ارزیابی می نماید. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است.سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با آزمون PET  جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

معرفی آزمون PET

pet
آزمون PET اختصار یافته¬ی Preliminary English Test، یکی از آزمون‌های زبان رایج دانشگاه کمبیریج می‌باشد. علاوه بر چهار مدرک اصلی خواندن، نوشتن، درک مطلب و مهارت بيانی، بلکه دستور زبان، واژگان و کاربرد آن‌ها را نیز در موقعیت های واقعی زندگی در انگليسی گفتاری و نوشتاری در سطح متوسطه دانشجویان ارزیابی می نماید. اين آزمون هر ساله در بيش از 80 كشور برگزار مي‌گردد و  در سطح 2 آزمون‌هاي كمبريج قرار دارد. دریافت مدرک این آزمون بیانگر توانایی های دانشجو در برقراری ارتباطات شفاهی و کتبی روزمره است و مورد پذیرش کارفرمایان در بسیاری از کشورها و دانشگاه‌های کشورهای مختلف می‌باشد.
این آزمون شامل سه دفترچه Reading and Writing ,Listening و Speaking مي‌باشد. نمره آزمون های Reading و Writing مجموعاً 50% از نمره‌ی آزمون نهایی و آزمون های Speaking و Listening هر كدام 25% نمره آزمون را شامل مي‌شوند.

آزمون اول Reading & Writing:

این آزمون شامل بخش های ذیل می‌باشد و دانشجو می‌بایست ظرف مدت 1 ساعت و 30 دقیقه به آن‌ها پاسخ دهد.
Reading: توانایی‌های دانشجویان در درک اطلاعات از علایم و مقالات عمومی و استخراج اطلاعات از متون كوتاه به همراه درک نظر نويسنده و تأثير آن‌ها بر روی خوانندگان جامعه هدف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
Writing: دانشجویان قادر می باشند تا موقعيت ها، نظرات و رويداد ها را شرح دهند.
pet1

امتحان دوم Listening:

توانایی دانشجویان را در استخراج اطلاعات از مكالمات ضبط شده با سطح دشواری متفاوت ظرف مدت 30 دقیقه مورد ارزیابی قرار می دهد.

امتحان سوم Speaking: (مدت زمان حدود 11 دقيقه)

در این آزمون دو ممتحن بیانات شفاهی دانشجویان را قادر به درک و پاسخ صحیح در آن می باشند را ظرف مدت 11 دقیقه مورد ارزیابی قرار می دهند.

تاریخ های برگزاری آزمون PET

آزمون PET تنها در 2400 مركز رسمی امتحانی دانشگاه كمبريج در بيش از 130 كشور دنيا در تاريخ های از پيش تعيين شده در ماه های مارس، می، ژوئن (دو بار)، نوامبر و دسامبر برگزار مي شود. براي ثبت نام دانشجویان می‌بایست حداقل 10 هفته زودتر از تاريخ امتحان اقدام كنند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا