1 اردیبهشت 1403 ساعت 4:43

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

همه چیز در مورد آزمون TESOL

آزمون TESOL

مقدمه:

معمولا مدرک آزمون TESOL برای دانشجویانی که قصد آموزش زبان انگلیسی در کشورهایی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست مناسب می‌باشد. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است. سعی می‌شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با آزمون TESOL جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

آزمون TESOL چیست؟

آزمون TESOL اختصار یافته‌ی Teaching English to Speaker of Other Languages می‌باشد. در گذشته با نام‌های TEFL و TESL معروف بوده است. معمولا مدرک آزمون TESOL برای دانشجویانی که قصد آموزش زبان انگلیسی در کشورهایی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست مناسب می‌باشد. در واقع دوره‌ای است که برای تربیت مدرسین زبان انگلیسی در نظر گرفته می‌شود. این مدرک آخرین و معتبرترین مدرک تدریس زبان انگلیسی در دنیا می‌باشد.

tesol
شرکت در دوره TESOL این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند با کسب مدرک این آزمون که بین‌المللی می‌باشد نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشور‌های دنیا نیز از آن استفاده کنند.
tesol1

این مدرک از کدام کشورصادر می‌شود؟

سازمان آموزش و تحقیق بین المللی زبان انگلیسی در کشور آمریکا این مدرک را صادر می‌کنند. این سازمان در ایالت Delware آمریکا واقع است و در بسیاری از کشورهای دنیا شعبه یا نمایندگی دارد.

نحوه ی برگزاری این آزمون:

دوره TESOL شامل کلاس حضوري، انجام تکالیف آموزشی، کارورزی و تمرین تدریس (Teaching Practice) می باشد. دانشجویان سه هفته با حضور مدرسین LTI استرالیا آموزش تمام وقت و فشرده را خواهند گذراند و طی این مدت با آخرین آموزه‌ها و دستاوردها در زمینه تدریس زبان انگلیسی آشنا خواهند شد. طی این دوره دانشجویان هر روز پس از اتمام کلاسهای درسی خود در مرکز حضور یافته و با استفاده از منابع آموزشی و راهنمائی های مشاور خود نسبت به انجام تکالیف آموزشی و سایر فعالیت‌های طراحی شده در فرایند آموزشTESOL  اقدام می‌نمایند.

نحوه ارزیابی:

اساتيد در طول دوره در حال ارزیابی دانشجویان می‌باشند. آزمون نهایی برای گرفتن این مدرک وجود ندارد و صرفا نتیجه‌ی عملکرد دانشجویان می‌باشد که در طول دوره نمره‌ی قبولی آن‌ها را مشخص می‌کند.
نحوه‌ی عملکرد دانشجویان به دو صورت زیر امکان می پذیرد:
الف) تمرين تدريس و Peer observation
دانشجویان موظف هستند تدريس در دو سطح با قابليت های مجزا در 8 ساعت تمرين داشته باشند. ضمناً مدت 8 ساعت موظف به مشاهده روش های تدريس اساتيد تأييد شده از سوی دپارتمان و تکميل فرم‌های مربوطه و تحويل به اساتيد دوره  می‌باشيد.
ب) ارزيابی کتبی
دوره‌ی تشکیل شده برای دانشجویان شامل چهار بخش می‌باشد که در آخر هفته‌ها برگزار می‌شود. جهت گذراندن این چهار بخش دانشجویان می‌بایست شش مقاله با موضوعاتی که از آن‌ها درخواست شده است را با مطالعه و آموزش‌هایی که فرا گرفته‌اند بنویسند. مقاله هایی که دانشجویان می‌نویسند جهت بررسی و ارزيابی نهايی به (LTTC) Training College London Teacher فرستاده می‌شود. در صورت عدم تاييد مقاله‌های نگارش شده، تا 3 مرتبه مجاز به تصحيح و ارسال مجدد می‌باشند.

نمره ی نهایی آزمون

در پايان دوره با توجه به عملکرد دانشجویان در کلاس‌های تئوری، تدريس در کلاس‌های واقعی و مقاله‌های نوشته شده، يکی از نمرات زير تعلق می‌گیرد:
Grade A: Pass with Distinction
Grade B: Pass with Credit
Grade C: Pass Fail

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا