5 اردیبهشت 1403 ساعت 14:31

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

همه چیز در مورد آزمون GAMSAT

آزمون GAMSAT

مقدمه:

آزمون GAMSAT آزمونی است برای ورود به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی غیرمستقیم در استرلیا. دانشجویان که مدرک کارشناسی دارند و تمایل به ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا را دارند باید از این آزمون گذر کنند. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است.سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با آزمونGAMSAT  جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

تاریخچه آزمون GAMSAT

 

GAMSAT

نخستین بار در سال 1995 چهار دانشگاه در استرالیا از این آزمون برای پذیرش دانشجویان استفاده کردند و طی  گذشت چند سال تمام دانشگاه های پزشکی این آزمون را جزو شرایط پذیرش قراردادند.
آزمون GAMSAT ازسال 1999 در دانشگاه‌های انگلستان و از سال 2007 دردانشگاه های ایرلند جزو شرایط لازم برای پذیرش دانشجویان در رشته پزشکی قرارگرفت.

آزمون GAMSAT

GAMSAT3آزمون GAMSAT اختصار یافته‌ی The Graduate Australian Medical School Admissions Test می‌باشد، آزمونی است برای ورود به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی غیرمستقیم در استرالیا. دانشجویان که مدرک کارشناسی دارند و تمایل به ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا را دارند باید از این آزمون گذر کنند. محدودیتی برای شرکت دانشجویان در این آزمون وجود ندارد و هر دوبار در سال را می‌توانند شرکت نمایند. مدت اعتبار این مدرک 2 سال می‌باشد. نتیجه‌ی آزمون دو ماه بعد از روز برگزاری آزمون اعلام می‌گردد.

دانشجویان می بایست برای تحصیل در استرلیا در رشته های پزشکی ودندانپزشکی شرایط زیر را دارا باشند:

1)    مدرک کارشناسی با معدل بالا
2)    آزمونGAMSAT
3)    مصاحبه
معمولا دو یا سه برابر ظرفیت دانشگاه بر اساس معدل و نمره کسب شده در آزمون GAMSAT برای دانشجویان دعوت نامه شرکت در مصاحبه ارسال می‌شود و سپس دانشگاه براساس مجموع امتیازات کسب شده به اندازه ظرفیتی که دارد پذیرش می‌کند.
GAMSAT1

محتوای آزمون GAMSAT

آزمون GAMSAT در واقع یک آزمون استدلالی می‌باشد و مهارت-های دانشجویان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. اما دانشجویان متقاضی برای شرکت در آزمون می‌بایست به اندازه‌ی سال اول دانشگاه از دانش زیست و شیمی، به اندازه‌ی سال دوازدهم دبیرستان از فیزیک و  زبان انگلیسی در حد استاندارد برخوردار باشند.
این آزمون شامل سه بخش زیر می باشد که دانشجویان می بایست ظرف مدت 8 ساعت (8 صبح تا 4 بعد از ظهر) به آن¬ها پاسخ دهند:
•    دانشجو می بایست ظرف مدت 100 دقیقه به 75 سوال استدلالی در زمینه ی علوم انسانی و اجتماعی پاسخ دهد.
•    ظرف مدت 60 دقیقه بر اساس دو مقاله ای که دانشجو می‌نویسد، نحوه‌ی مکاتبات و ارتباطات وی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
•    دانشجو می‌بایست ظرف مدت 170 دقیقه به 110 سوال استدلالی در زمینه‌ی زیست‌شناسی و فیزیک
پاسخ دهد. ( این آزمون از ساعت یک بعد از ظهر به بعد برگزار می شود) GAMSAT2

زمان برگزاری آزمونGAMSAT

این آزمون توسط (Australian Council for Educational Research(ACER در اواخر مارچ یا اوایل اپریل و نیمه دوم سپتامبر در سال برگزار می شود.

نمره آزمون GAMSAT

نمره‌ی پذیرش در دانشگاه‌ها متفاوت می‌باشد و بسته به شرایطشان محدود نمره ایجاد می‌کنند. حداکثر نمره‌ی این آزمون 100 می‌باشد. نمره 60 تا 63 خوب و کسب نمره 73 به بالاتر خیلی خوب محسوب می‌شود. حداقل نمره پذیرش شده در سال 2016 در استرالیا نمره 60 بوده است.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا