10 فروردین 1403 ساعت 4:35

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

تعیین اعتبار یا عدم اعتبار نشریات جهت چاپ مقاله

تعیین اعتبار یا عدم اعتبار نشریات جهت چاپ مقاله

امروزه مقاله به‌صورت کارنامه علمی درآمده است و تعداد مقالات ارائه‌شده یک فرد به‌عنوان کارنامه علمی و تحصیلی وی محسوب می‌شود؛ اما هر مقاله در هر مجله‌ای چاپ شود دارای اعتبار نمی‌باشد و باید مجله مورد تائید دانشگاه‌های ایران باشد.

تعیین اعتبار یا عدم اعتبار نشریات جهت چاپ مقاله

در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با تعیین اعتبار یا عدم اعتبار نشریات جهت چاپ مقاله مطالب مفیدی ارائه گردد.

انواع نشریات معتبر

به‌طورکلی نشریات معتبر به دو قسمت تقسیم می‌شود نشریه معتبر داخلی و نشریه معتبر خارجی می‌باشند که نشریات معتبر داخلی به نشریاتی گفته می‌شود که در لیست مجلات معتبر وزارت علوم و دانشگاه آزاد و بهداشت و درعین‌حال در لیست مجلات لغو اعتبارشده مجلات داخلی قرار نداشته باشد و مجلاتی که علاوه بر درجه علمی – پژوهشی دارای نمایه‌های ISI, JCR  ISI, WOS  یا Scopus، ISC باشند که از امتیاز پژوهشی بیشتری برخوردار خواهند بود.
نشریات خارجی هم به نشریاتی گفته می‌شود که دارای نمایه‌های ISI یا SCOPUS باشد. مجلاتی که دارای ایمپکت فاکتور یا همان ضریب تأثیر بوده و در لیست مجلات ISI- JCR قرار دارد و دارای امتیاز پژوهشی بیشتری هستند.

مجلات بر اساس کیفیت همه‌ساله منتشر و بروز می‌شوند که پرتال قدم یار لیست تمامی نشریات و مجلات معتبر را جهت دانلود رایگان و برای استفاده دانشجویان و اساتید قرار داده است.
پژوهشگران، اساتید و دانشجویان رشته‌های مختلف می‌توانند برای دانلود لیست مجلات اقدام نمایند. این لیست شامل آخرین تغییرات تا پایان مهرماه 1398 می‌باشد.

اهمیت انتخاب ژورنال برای چاپ مقاله

اینکه بدانید کدام مجله را برای چاپ مقاله انتخاب کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. مجلات مختلفی به چاپ مقالات علمی مشغول هستند ولی اینکه مجله موردنظر چقدر اعتبار علمی دارد و چقدر در دانشگاه‌ها مورد تائید باشد، در ارزش‌گذاری مقاله شما تأثیر خواهد داشت. هنگامی‌که مجله را برای چاپ مقاله انتخاب می‌کنید، باید دقت کنید که جزو مجلات مورد تائید وزارت بهداشت باشد تا هنگام ارائه در دانشگاه‌های ایران به‌عنوان رزومه علمی و تحصیلی، معتبر و دارای ارزش باشد.
شما زحمت‌کشیده‌اید و پژوهشی را انجام داده‌اید و نتایج و داده‌های ارزشمندی را به دست آورده‌اید. مقاله‌ای اصولی و علمی نیز تهیه‌کرده‌اید ولی اگر آن را برای مجله‌ای نامعتبر فرستاده و چاپ کنید، ارزشمندی خودش را از دست خواهد داد. به این دلیل توجه به اعتبار مجله از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توانید این اعتبار را با بررسی فهرستی از مجلات مورد تائید وزارت بهداشت بررسی کنید.

نهادهای معتبر که لیست مجلات معتبر را اعلام می نمایند

در ایران سه نهاد علمی اقدام به انتشار لیست مجلات علمی پژوهشی می‌نمایند. اولین نهاد وزارت علوم است که لیست مجلات علمی پژوهشی وزارت علوم را منتشر می‌کند و شامل مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی تمامی رشته‌ها به‌جز رشته‌های مرتبط با وزارت بهداشت است. وزارت بهداشت نیز وظیفه انتشار لیست مجلات علمی پژوهشی مربوط به خود را دارد. همچنین دانشگاه آزاد نیز فهرستی از مجلات مورد تائید خود را منتشر می‌کند که برخی از آن‌ها در این دو لیست وجود دارند و برخی دیگر در لیست وزارت علوم و وزارت بهداشت نمایه نمی‌شوند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا