10 فروردین 1403 ساعت 2:43

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

نحوه ارسال مقاله برای مجلات بین المللی

نحوه ارسال مقاله برای مجلات بین المللی

معمولاً ارسال مقاله برای مجلات خارجی به سه نوع صورت می پذیرد:
۱. ازطریق سیستم آنلاین؛
۲. از طریق ایمیل به سردبیر؛
۳. از طریق سایت مجله.

 

45

در حال حاضر بیشتر مجلات بین المللی معتبر از سیستم آنلاین ارسال مقاله استفاده می كنند. موسسه آی اس آی تحت برند ScholarOne خدمات دریافت مقاله از محقق و تحویل آن به دفتر مجله را انجام می دهد. به ازای تحویل هر 100 مقاله در سال، 3000 دلار و به ازای تحویل 200 مقاله در سال 6000 دلار دریافت می كند. بدین ترتیب كه شما در سایت زیر وارد می شوید و همانند ایجاد یك ایمیل در یاهو یا گوگل، ثبت نام می كنید و یك نام كاربری و رمز عبور برای خود تعریف می كنید. هر مجله نام كاربری و رمز عبور جداگانه می خواهد. این آدرس سایت است:

 http://mc.manuscriptcentral.com/???

 
به جای علامت سوال ها، نام اختصاری یا چند كاراكتر دیگر كه به مجله مربوط می شود قرار می دهند. به مثال های زیر توجه كنید:

Journal of Service Management:

http://mc.manuscriptcentral.com/josm

45 1

Public Management Review:

 http://mc.manuscriptcentral.com/rpxm

 
موسسه الزیویر هم سیستم خاص خودش را دارد. به آدرس زیر:

 http://ees.elsevier.com/???

 
دوستان، لازم نیست كه این آدرس ها را سرچ كنید، هر مجله توی سایتش دقیقا نوشته كه چطوری می توانید برایش مقاله بفرستید. در مورد الزیویر مثال زیر را ببینید:

Energy Policy

 http://ees.elsevier.com/jepo

 45 2
در هر دو سیستم، هم نام مجله مشخص شده و هم نام انتشاراتی كه قرار است مجله را چاپ كند. این سیستم فقط رابط بین دفتر مجله و محقق است. وقتی كه مجله آماده چاپ شد آنرا به انتشاراتی تحویل می دهند.
برای ارسال از طریق سیستم آنلاین، شما وقتی وارد سایت شدید، گزینه Submit a New Manuscript را انتخاب كنید.

45 3
از این پس 6 گام (معمولاً 6 گام است، ولی در مواردی ممكن است بیشتر باشد) را باید طی كنید. در ابتدا نوع مقاله را انتخاب می کنید:
45 4
در گام دوم، عنوان مقاله را وارد کنید:
45 5
در گام بعدی مولفین را به ترتیب اسامی وارد می كنید. در این مرحله اگر شما Corresponding Author نباشید، كل اطلاعات به حساب كاربری كسی را كه بعنوان مولف مسئول تعریف كرده اید منتقل می شود و شما دیگر نمی توانید ادامه دهید. وقتی كه اطلاعات سایر مولفین را وارد كردید، سیستم بطور خودكار برای تمام مولفین حساب كاربری ایجاد می كند و به آنها از طریق ایمیلی كه وارد كرده اید اطلاع می دهد.

45 6
بعد چكیده را وارد می كنید. مجلاتی كه توسط امرالد چاپ می شوند، از شما می خواهد كه چكیده را بصورت ساختار یافته و جدا وارد كنید.
45 7
در گام بعدی چندین گزینه را باید علامت بزنید، مبنی بر اینكه این مقاله قبلا برای جای دیگری ارسال نشده است و توضیحات اضافی كه می خواهید مطرح كنید در قالب Cover Letter. در گام پنجم فایل ها را باید Upload كنید. شكل ها و نمودار ها باید جدا باشند اما در متن باید مشخص كرده باشید مثال Insert Fig 1 here. در فایل اصلی كه قرار است داوری شود به هیچ عنوان از مولفین نباید اطلاعاتی باشد یا در متن اشاراتی شده باشد كه مشخص شود مولفین چه كسانی هستند (با عنوان Manuscript without Author Information). چون داوری بدون نام انجام می شود. نام مولفین و ارتباط سازمانی آنها (Affiliation) در فایل جداگانه ای بعنوان Title Page می آید. معمولاً فایل اصلی باید با حاشیه زیاد (مثلا 3cm) و با فاصله خطوط زیاد (Double Space) باشد. یك فایل هم تهیه كنید كه تمام اطلاعات مولف، متن مقاله، شكل ها و نمودارها در آن باشد. نام این فایل را Manuscript with Author Information بگذارید و با عنوان Supplementary Information بارگذاری كنید.
45 8
وقتی كه تمام فایل ها را بارگذاری كردید، به گام آخر بروید که در آن گزینه زیر در منوی اصلی فعال می شود:

Submissions Waiting for Author’s Approval

دو گزینه پیش روی شما است، یكی pdf و دیگری html كه اگر هر كدام را بزنید، یك فایل پی دی اف یا اچ تی ام ال از تمام چیزهایی را كه بارگذاری كرده اید به شما نشان می دهد. وقتی كه pdf مقاله را تایید كردید، گزینه Submit فعال می شود. تا این مرحله هر كاری كا انجام داده اید در تمام مراحل 6 گانه، فقط اطلاعات در سیستم ذخیره می شوند و به دفتر مجله ارسال نمی شوند، یعنی شما می توانید Logout كنید و در زمان دیگری برگردید و به كارتان ادامه دهید. این چیز خوبی است، یك مقاله درپیت از یك جایی پیدا كنید و دقیقا توی فرمتی كه در Author’s Guideline گفته در بیاورید؛ یعنی حاشیه اش را زیاد كنید، شكل ها و نمودار هایش را جا نمایید و نام مولفین را در فایل جداگانه ای بیاورید. بعد بصورت تمرینی همه اینها را وارد كنید، اما در مرحله ششم، گزینه Submit را كلیك نكنید. بعد به منوی اصلی بازگردید (Author Dashboard) و كل مقاله را Delete كنید.
برگردیم به ادامه Submission، خلاصه در گام ششم وقتی كه Submit را كلیك كردید مقاله به دفتر مجله ارسال می شود و شما دیگر نمی توانید تغییر دیگری در مقاله بدهید. از این به بعد، هر بار می توانید به سایت مراجعه كرده و وضعیت مقاله را ببینید.
45 9
معمولاً این مراحل را طی می كند:
1.     Awaiting Editorial Office Check
2.     With Editor
3.     Under Review
4.     Accept، Reject، Major Revision و Minor Revision.
ولی شما منتظر همون Reject باشید. چون این یك چیز عادی است در مقاله نوشتن و معمولاً هم به دلیل انتخاب مجله نامناسب اتفاق می افته. اگه پذیرش هم گرفت، چه بهتر.
۲. روش دوم ارسال، ایمیل مستقیم به سردبیر است؛ یعنی بعضی از مجلات یک ایمیل مشخص می كنند كه باید مقاله را ضمیمه كرده و به آن ایمیل بفرستید. نامه ای محترمانه در متن ایمیل بنویسید بعد بفرستید. دفتر مجله به شما پاسخ می دهد كه در آن ایمیل كد مقاله شما را نیز می فرستد. بعد از حدود دو ماه دوباره ایمیل بزید و كد مقاله را هم حتما در ایمیل قید كنید.
۳. روش سوم: در موارد نادری هم دفتر مجله یك قسمت در سایت قرار می دهد كه رویش نوشته Browse  و  یك قسمت دیگر هم Submit. وقتی Browse  را كلیك كنید بعدش هم سابمیت را بزنید مقاله به دفتر نشریه ارسال می شود، بدون اینكه اثری ار مقاله در سایت باشد یا چیزی به شما ایمیل كنند.
منبع : ایران کنفراس

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا