31 فروردین 1403 ساعت 6:41

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

نکات مهم در هنگام اصلاح و باز بینی مجدد مقاله

مجلات خارجی عمدتاً پس از حداکثر 3 تا 6 ماه، نیاز به اصلاح یا رد مقاله را پس از بررسی توسط داوران ارائه می‌كنند. ممكن است مقاله شما بدون هیچ‌گونه نیاز به تغییر موردپذیرش قرار گیرد، اما این اتفاق كمتر رخ می‌دهد. اكثر موارد به اصلاح و بازبینی (Revision) مقاله نیاز پیدا می‌كنید. به این مفهوم كه سردبیر با اعلام پذیرش مشروط مقاله، از شما می‌خواهد تغییرات جزئی یا كلی را كه بر اساس نظرات داوران برای شما فهرست گردیده است در مقاله اِعمال كنید تا مقاله ‌شما مجدداً بررسی شود.

نکات مهم در هنگام اصلاح و باز بینی مجدد مقاله

نكاتی را كه رعایت آن‌ها هنگام اصلاح و بازبینی مجدد مقاله لازم است توضیح دهید.

در این صورت معمولاً یك بازه زمانی برای شما تعیین می‌گردد تا اصلاحات موردنظر را انجام دهید. اگر مدت زیادی از زمان ارسال مقاله می‌گذرد، مراجع آن را به‌روز كنید. حتی‌المقدور سعی كنید كار اصلاح را پیش از تمام شدن فرصتی كه در اختیارتان گذاشته‌شده به پایان رسانید. چنانچه در مورد خاصی، اصلاح مطلب، آن‌گونه كه موردنظر مجله است ممكن نیست، می‌توانید با سردبیر مكاتبه كنید و دلایل خود را دراین‌باره ذكر نمایید.

اگر بدون دلیل موردی كه بر آن تأكید شده است را اصلاح ننمایید و مقاله مجدداً به دست همان داور برسد، برخورد نامناسبی با آن خواهد كرد و چنانچه بعد‌ها نیز مقاله‌ای از شما به دست وی برسد، با پیش‌زمینه ذهنی منفی آن را بررسی خواهد نمود. تک‌تک مواردی را كه اصلاح می‌كنید، در یك نامه جداگانه و با ذكر شماره صفحه و سطر مورداشاره قرار دهید. تمیز، منظم و باانضباط کارکنید. پس از اتمام كار، مجدداً مقاله خود را با فرض اینكه از نو آن را نوشته‌اید، موردبررسی قرار دهید و پس از كسب اطمینان از اصلاح كلیه موارد اشاره‌شده از سوی داوران، آن را ارسال نمایید.
 منبع : فراسا

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا